روند افزایشی قیمت طلا با شیب ملایم / قیمت جهانی هر اونس به بیش از 2000 دلار رسید


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819902

محمد ولی با اشاره به افزایش قیمت طلا گفت: قیمت جهانی هر اونس طلا می تواند به بیش از 2000 دلار برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبادله محمدولی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: اونس جهانی و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اندکی افزایش یافته و احتمالا تا پایان سال شاهد این روند خواهیم بود. از سوی دیگر، قیمت جهانی هر اونس به زودی به بیش از 2000 دلار خواهد رسید.

وی افزود: قیمت طلا و سکه با توجه به روند مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن در کوتاه مدت و میان مدت، این ذهنیت را در جامعه ایجاد کرده که ممکن است توافقی حاصل نشود؛ در این مدت گاهی شاهد بوده ایم که کاهش قیمت طلا در بازار و این کاهش قیمت به دلیل صدور توافقنامه برجام است، در صورت موفقیت برجام در بازار چه اتفاقی می افتد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران گفت: با توجه به اینکه بحث مذاکرات برجام نیز به هم خورده تا اتفاق خاصی رخ ندهد، بازار همان روند قبلی را طی می کند.

وی افزود: حرکت مثبت بازار طلا و سکه طی 6 تا 7 ماه گذشته به این دلیل است که دیگر شاهد نوسانات محسوس و التهابی در بازار نیستیم. قیمت طلا در سال جدید به دلیل افزایش قیمت جهانی اونس و التهاب در روسیه و اوکراین نسبت به 20 روز گذشته افزایش یافته و طلا از 5 میلیون و 280 تا 180 هزار تن به 5 میلیون و 410 یا 420 هزار تن رسیده است. تن، t .е. نسبت مشخصی در گذشته افزایش داشته است و احتمالاً در آینده شاهد افزایش جزئی قیمت ها در این بازار خواهیم بود.

محمدولی بابیان اینکه اهالی اقتصاد باید برای حفظ و تقویت پول ملی تلاش کنند، گفت: اقتصاد ایران باید به دنبال تولید، اشتغال، صادرات و … باشد این ارزش پول ملی را تقویت می کند، یعنی تولیدات خود را بیاوریم. و معادن.بعد از استخراج.کارگاه ها را بیاورید و سرمایه در گردش لازم را در اختیار آنها قرار دهید و آنها را تبدیل به محصول کنید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنید. اگر روی این گزینه ها درست کار کنیم می توانیم به نتایج خوبی برسیم وگرنه داریم. منتظر بازارهای خارجی باشیم تا ببینیم چه اتفاقی برای آنها می افتد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران گفت: اقتصاد ما بیشتر تبدیل به یک خبر شده است، یعنی باید بنشینیم و نظاره گر باشیم در حالی که دولت به جای برخورداری از مشکلات و اتفاقات بیرونی به دنبال تقویت اقتصاد از داخل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت جهانی اونس و طلا و سکه در بازار داخلی اندکی افزایش یافته و احتمالا تا پایان سال شاهد این روند خواهیم بود. از سوی دیگر، قیمت اونس جهانی به زودی به بیش از 2000 دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید