قیمت طلا در زنجیره صعودی / هر اونس طلا چقدر است؟

به گزارش رویترز، هر اونس طلا با 0.01 درصد افزایش به 2036 دلار و 58 سنت رسید. معاملات آتی طلا در کامکس نیویورک با 0.30 درصد افزایش به 2051 دلار رسید.

به گفته تحلیلگران، چشم انداز کاهش نرخ بهره برای طلا بسیار مطلوب است. کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا جذابیت طلا را بیشتر می کند و اگر این کاهش نرخ به دلیل احتمال رکود اقتصادی باشد، شرایط برای طلا حتی بهتر خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست روز چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و جروم پاول گفت که دوران سیاست های پولی فشرده به پایان رسیده است و احتمالاً نرخ های بهره در ماه های آینده کاهش می یابد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا کاهش 75 واحدی نرخ بهره را برای سال 2024 برآورد کرده اند و انتظار دارند تورم در پایان سال آینده 2.4 درصد باشد. بازارها در حال حاضر 75 درصد احتمال کاهش نرخ بهره را از ماه مارس دارند.

کاهش نرخ بهره بر دلار و خزانه‌داری آمریکا فشار وارد می‌کند و تمایل به خرید طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بی‌سود افزایش می‌دهد.

شاخص دلار روز پنجشنبه به پایین ترین حد خود در 4 ماه گذشته رسید و اکنون در آستانه کاهش هفتگی قرار دارد. بنابراین، خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزان‌تر می‌شود.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح خود از ماه جولای رسیده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.10 درصد افزایش به 24.41 دلار و پلاتین با 0.05 درصد افزایش به 961.87 دلار رسید.