روند افزایشی قیمت کالاها در بازار با درآمدها تناسبی ندارد

ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794059

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان:

نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت کالاها در بازار گفت: افزایش قیمت کالا در بازار متناسب با درآمد نبوده و این روند بوده است. در سال های اخیر دیده شده است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصاهر یوسف امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اخبار افزایش یارانه ها گفت: افزایش نقدینگی در جامعه تورم زا است و خود به خود افزایش تورم را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: افزایش یارانه ها نیز نقدینگی را افزایش می دهد و در نتیجه تورم زا است و با این راهکارها مشکلات حل نمی شود.

یوسف امیری با اشاره به افزایش سالانه حقوق کارکنان گفت: هر چه حقوق کارمندان بیشتر شود از سوی دیگر قیمت اجناس نیز افزایش می یابد چرا که این اتفاق در سال های گذشته رخ داده است.

وی افزود: در ظاهر می گوییم حقوق کارمندان افزایش یافته است اما واقعیت این است که به دلیل تورم بالا قدرت خرید مردم کاهش یافته است زیرا قیمت کالاها بیشتر از حقوق کارمندان افزایش یافته است.

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه در مورد افزایش یارانه ها نیز همین اتفاق می افتد، افزود: افزایش یارانه ها در صورت عدم توقف قیمت ها کمکی به بهبود وضعیت مردم نخواهد کرد.

وی گفت: افزایش یارانه ها باعث افزایش قیمت کالاها می شود و در واقع افزایش قیمت کالاها بیشتر از یارانه ها خواهد بود به عبارت دیگر شهروندان باید کالاهای اساسی خود را گرانتر از افزایش یارانه ها خریداری کنند.

یوسف امیری با بیان اینکه بحث گرانی و تورم در جامعه یک معضل اساسی است، گفت: زمانی که عرضه کالاها کافی نباشد و تقاضا زیاد باشد بالطبع قیمت این کالاها نیز افزایش می یابد.

وی افزود: به عنوان مثال; روغن نباتی مدتی در بازار موجود نبود و منجر به افزایش قیمت شد اما با افزایش عرضه این محصول قیمت آن نیز کاهش یافت.

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان زنجان یکی دیگر از دلایل گرانی کالا در بازار تحریم هاست که با واردات مواد اولیه برخی کالاها، هزینه های تولید را افزایش می دهد.

وی گفت: اینکه هیچ استانداری بگوید وضعیت بازار را بهبود می بخشم و تورم را کاهش می دهم درست نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید