دیلی بازار ابزاری برای کنترل شهروندان برای دسترسی به انواع کالاها با قیمت مناسب / روز و جمعه بازار زنجان بازار زنجان به زودی راه اندازی می شود.

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802610

به گفته مسئولان به زودی روز و جمعه بازار زنجان برای جلوگیری از راه بندان در نقاط مختلف شهر و ایجاد ازدحام و ترافیک راه اندازی می شود تا انواع اجناس با قیمت مناسب به دست شهروندان برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; روز و جمعه بازارها محلی برای تحویل انواع کالاها و لوازم مورد نیاز شهروندان است که با قیمت مناسب نیز عرضه می شود و ضمن دسترسی سریع شهروندان به اجناس مختلف، هم فروشنده و هم خریدار را خوشحال و به نتیجه می رساند. هدف مورد نظر در شهر زنجان، در کنار مصلای جمعه، جمعه بازاری بود که تا زمانی که بازار با فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه تداخل پیدا کرد، فعال بود.

* تاج و بسته شدن بازارهای روزانه

در پی شیوع ویروس منحوس کرون در اسفند ماه ۱۳۹۶، بسیاری از مشاغل و فعالیت های صنفی تحت تاثیر قرار گرفت و بازار روزهای دوشنبه و جمعه زنجان تعطیل شد. در حالی که جمعه بازار برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع ویروس کرونا تعطیل بود، اما هیچ اثر مثبتی نداشت، زیرا تاجرانی که در یک روز در بازارهای روزانه پراکنده در نقاط مختلف شهر جمع شده بودند تا به کسب و کار و امرار معاش خود ادامه دهند. با تجمع مردم برای خرید اجناس با قیمت مناسب، ترافیک سنگینی در این مکان ها ایجاد شد که باعث نارضایتی شهروندان شد و کاری از پیش نمی رفت زیرا هم حق با فروشنده بود و هم مردم حق خرید کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب داشتند. تنوع بسیار زیاد است و جریمه های رانندگی در این زمینه کمکی نمی کند، زیرا افسر پلیس راهنمایی و رانندگی نمی تواند هر روز در این مسیرها قرار گیرد.

ادامه تعطیلی بازارهای روز و کاهش قدرت خرید و البته تجمع دلالان در نقاط مختلف شهر، کارمندان را بر آن داشته تا راهکارهایی را برای احیای بازارهای روز بیاندیشند.

6aedb1f7 6087 475f 9ffb 075a39ea1a3c خبر خاکستری

* بازگشایی بازارهای محلی زنجان برای ارائه خدمات به شهروندان

پرویز هالگی استاندار زنجان حدود یک هفته پیش در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به تلاش برای بازگشایی بازارهای محلی گفت: موانع راه اندازی روز و بازارچه های محلی زنجان باید برطرف شود.

خالقی مهم ترین اثر رشد سریع شهرها را اختلال در سیستم توزیع عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی ما تعیین مکان بهینه مراکز خدماتی متناسب با شهر است تا همه شهرنشینان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. “

وی افزود: برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد و همچنین محلی برای تحویل و توزیع برخی کالاها نیازمند ایجاد بازار روز در زنجان هستیم.

خالقی در ادامه با بیان اینکه بازارهای محلی تاثیر زیادی در رونق محله و نشاط اجتماعی دارد، ادامه داد: بدون شک شکل گیری و جریان یافتن هر بازار کالایی در هر سطح و اندازه ای در شهر تقاضای خرید موثری دارد. “

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تشکیل هر بازاری به معنای وجود فعالیت و تجارت است، گفت: بازار روز و بازارهای محلی می تواند باعث رونق اقتصاد و کسب و کار در سطح جامعه شود.

وی با تاکید بر اهمیت بازارهای محلی در زندگی شهروندان افزود: بازارچه های محلی توسط شهرداری و برخی ارگان ها و سازمان های مسئول ایجاد می شود و تلاش می شود تاثیر مثبتی بر وضعیت راه های شهر زنجان داشته باشد.

هالگی با اشاره به اینکه لزوم توسعه این بازارچه ها ضروری است، گفت: این بازارچه ها به صورت خودجوش و مردمی هستند که با استفاده از زمین های موجود در اختیار شهرداری شکل گرفته و بر اساس نیاز محله در آن ها کالایی عرضه می شود.

استاندار زنجان نیز چند روز پیش در جلسه ستاد احیای شهری استان زنجان از مدیران ارشد استان خواست زمین جنب مصلای جمعه زنجان را برای ایجاد بازار روز اختصاص دهند تا هم بازار روز. و جمعه بازار زنجان در راه است.

93098902 552b 473a 8093 e73e7332778a خبر خاکستری

* بازار روز و جمعه زنجان به زودی برپا می شود

منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در گفتگو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: تامین زمین بازار روز به شهرداری زنجان مشکل قانونی داشت که درصدد رفع آن هستیم.

وی با تاکید بر پیگیری حل مشکل و واگذاری زمین به شهرداری گفت: تلاش می شود تا بازارهای روزانه و جمعه در زنجان راه اندازی شود تا فروشندگان در آنجا تجمع کنند.

مرادلو خاطرنشان کرد: در این صورت سوداگران در یک نقطه از شهر تجمع کرده و از بروز ترافیک شهری و ایجاد چهره زشت برای شهر جلوگیری می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در صورت برقراری روز و جمعه بازار، همه کسبه در آنجا تجمع می کنند ضمن اینکه جلوی مقداری سود گرفته می شود و شهروندان به تمامی اجناس با قیمت مناسب دسترسی خواهند داشت.

مرادلو گفت: در تلاش هستیم علاوه بر جمعه در سایر روزهای هفته، نه تنها جمعه بازار دایر کنیم.

مسعود بیات منس مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در همین جلسه ستاد بازآفرینی شهری زنجان با بیان اینکه تامین 4 هکتار زمین به شهرداری برای ایجاد بازار روز نیازمند پروتکل است، گفت: این پروتکل. تهیه و تنظیم شده و بلافاصله پس از تایید و امضا، زمین مربوطه به شهرداری زنجان تحویل داده می شود.

d3a22f1c 7aa4 4ce0 a6ca df459843fa39 خبر خاکستری

* عرضه کالاها با قیمت پایین در بازار روز بر تورم استان تاثیرگذار است

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این خصوص گفت: ایجاد بازار روز با کنترل و نظارت شهرداری و سایر دستگاه ها منجر به تجمع فروشندگان و سایر فروشندگان در این نقطه می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بالا بودن اجاره بها در زنجان، فروشندگان نیز اجناس خود را با قیمت بالا عرضه می کنند، گفت: روز و جمعه بازار ابزاری است که می توان با استفاده از آن از ظرفیت های مختلف کالا با قیمت مناسب استفاده کرد و به موجب آن به شهروندان عرضه کرد. نظارت بر شهرداری زنجان

افشارچی با بیان اینکه در صورت برقراری روز و جمعه، قطعاً انواع کالاها با قیمت پایین به دست مردم می رسد، خاطرنشان کرد: این امر در نهایت بر تورم استان تاثیر می گذارد.

استاندار زنجان گفت: برنامه های میان مدت و بلندمدت دیگری نیز داریم که در آینده اجرایی می شود تا تحولات مثبتی در این حوزه در زنجان رقم بخورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید