برخورد قاطعانه و بی احتیاطی با تخریب کنندگان بازار در استان زنجان / عده ای بدون ضابطه و بدون منطق قیمت کالاها را افزایش داده اند.

ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795892

تابلوی رئیس قاضی زنجان برای رها کردن اقدامات مسئولان در آشفتگی بازار؛

رئیس قاضی زنجان با تاکید بر برخورد قاطعانه و بی دقت با متخلفان بازار در استان زنجان گفت: برخی بدون ضابطه و بدون منطق اقدام به افزایش قیمت کالاها کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس قاضی زنجان امروز در جلسه نظارت بر بازار با حضور دادستان مرکز استان زنجان و مسئولان نهادهای نظارتی و بازرسی بازار از جمله مدیرکل تعزیرات حکومتی، معاون صمت، نماینده کشاورزی زنجان حضور یافت. جهاد، رئیس پلیس امنیت اقتصادی و نماینده فرماندهی انتظامی پاوا در دفتر رئیس قاضی استان برگزار شد. وی بیان کرد: هدف از این جلسه تنظیم بازار نیست، بلکه این جلسه در راستای حل و فصل و بدون اهمال کاری رئیس قوه قضائیه برای برخورد با راندن ها، اخلالگران غذایی و مفاسد اقتصادی در نشست مشترک برگزار می شود. شورای عالی قضایی با شورای قضایی استان ها تشکیل شد که روز سه شنبه 5 دی ماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی افزود: در راستای اجرای دستورات و ابلاغیه رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد قاطع و بدون غفلت با کالاها، اخلال در تامین نیروی انسانی و مفاسد اقتصادی در مراکز استان ها و ورود قاطع روسای کل و دادسراها موضوع این جلسه با فوریت و با دعوت از مسئولان و اقدام به وضعیت بازار حفظ شد.

حجت الاسلام نیارکی با اشاره به اینکه امروزه در شرایط اقتصادی کنونی جامعه، عده ای مانند پیاده نظام دشمن در صدد افزایش قیمت کالاها بدون قاعده و منطق هستند که باعث دردسر و نارضایتی می شود، خاطرنشان کرد: هر دو دستگاه نظارت و راستی‌آزمایی قیمت کالاها به تعهد قانونی خود عمل نکرده‌اند و در این راستا قوه قضاییه برای پیگیری موضوع و بررسی علت عدم اقدام مسئولان اقدام قاطعانه ای انجام داده است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها و نابسامانی های بازار نتیجه عدم بازرسی، نظارت و قیمت گذاری بر اساس ضوابط کالایی و مسئول دانستن اقدامات مسئولان است، افزود: دیدند: این بی نظمی در بازار و قیمت

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: آیا انتظار داریم ستاد تنظیم بازار به تکلیف قانونی خود عمل کند و علت افزایش قیمت کالاها حتی برخی کالاها تا 50 درصد در استان را بررسی کند؟ و برای حل مشکل به این فکر کنید که ایستگاه کاری کجاست.

وی با بیان اینکه در بررسی میدانی چند فروشگاه در زنجان مشاهده کردیم که قیمت درج شده برای برخی کالاها با قیمتی که به مردم ارائه می شود بسیار متفاوت است، چرا باید اینقدر تفاوت قیمت و عرضه کالا داشته باشیم. سوال لینک این است کدام موسسه تفاوت قیمت دارد؟

رئیس قاضی زنجان با اشاره به اینکه مردم استان همان مردم غیور، بصیر و انقلابی هستند که در بحث نظام، انقلاب و کشور عزیز با حداکثر اقتدار و حضور به میدان می آیند که چرا باید مشکلات وجود داشته باشد. و مشکلات بیمه آنچه برای زندگی آنها نیاز است باید توسط افراد فرصت طلب و سودجو با افزایش سرسام آور قیمت اجناس تامین شود و چرا مسئولان دخالتی ندارند تاکید کرد: قوه قضاییه بر اساس بدهی با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

وی گفت: به گفته مسئولان جهاد کشاورزی استان زنجان یکی از استان های بزرگ کشور در تولید برخی محصولات کشاورزی، دامی و لبنیات است. حتی برخی از محصولات به استان های دیگر صادر می شود. سوال من این است که چرا باید سهم قابل توجهی از تولید این محصولات در روستا داشته باشید تا شاهد افزایش قیمت محصولات فوق باشیم؟ با توجه به اهمیت موضوع حقوق عامه، مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه بر لزوم احترام به مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی و کنترل بازار تاکید دارند، دستگاه قضایی استان به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد و هیچ قرمزی وجود ندارد. خط بین نهادها و هیچ مسئولی نیست که شکست بخورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید