منطق مذاکره کنندگان اروپایی را مجبور به عقب نشینی می کند/ انگلیس حق اظهار نظر در مورد نوسازی تجهیزات دفاعی ایران را ندارد

ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794806

رئیس کمیسیون داخلی و کمیسیون مشورتی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا در دو دور مذاکرات ماه گذشته سعی کرد اراده خود را مانند گذشته به مذاکره کنندگان ایرانی تحمیل کند، اما وقتی تیم مذاکره کننده جدیدی را می بیند، منطق قوی وجود دارد. او حرف های جدیدی برای گفتن دارد، از مواضع خود کناره گیری کند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون مشورتی و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا ؛ وی با اشاره به اینکه در مذاکرات برجامی به نظر می رسد برخی کشورهای اروپایی نقش پلیس بد و برخی دیگر پلیس خوب را بازی می کنند، گفت: در واقع کشورهای غربی برای گرفتن امتیازات بالا از ایران به این شکل عمل کرده اند. من نه.

وی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی این است که آمریکا عقب نشینی کرده و اروپا به تعهدات خود عمل نکرده است، ادامه داد: غرب همواره به دنبال این بوده که هرم سازمانی جهانی را به گونه ای طراحی کند که سایر کشورها همواره از آن پیروی کنند، بنابراین حرف مانند دموکراسی و آزادی فقط ادعا و بهانه ای برای فعالیت رسانه ای است، زیرا نه کشورهای غربی و نه عرصه بین المللی، مدعیان آزادی و دموکراسی هرگز به آنها پایبند نبوده اند.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در دور جدید مذاکرات بر احقاق حقوق ملت تاکید کرده است، گفت: زمانی که غرب به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکند، ایران به تصویب رسید. مجلس، برای یک اقدام استراتژیک برای رفع تحریم ها و پیگیری غنی سازی 60 درصدی و استفاده از سانتریفیوژهای نسل بعدی.

جوکار با اشاره به اینکه امروز میز مذاکره مملو از دیپلمات های ایرانی است، گفت: اجرای منویات پیامبر اکرم (ص) نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی بوده است، در حالی که منطق مذاکره کنندگان بر اساس سیاست های کلان است. و پروتکل های بین المللی.”

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا از برجام خارج شده و باید برگردد و همه تحریم ها را بردارد. او به مذاکره کنندگان ایرانی تحمیل کرد، اما وقتی دید تیم مذاکره کننده جدید منطق قوی دارد و حرف های جدیدی برای گفتن دارد، استعفا داد.

جوکار با اشاره به اینکه اروپا از فضای رسانه ای خود دست برنداشته و همچنان از آن به عنوان دستاویزی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند، گفت: آموزه های ایران ربطی به انگلیس ندارد، این حق ایران است که از خود دفاع کند و طراحی کند. مکانیزم حفاظتی خاص

نماینده یزد در مجلس گفت: انگلیس و سایر کشورهای اروپایی از اظهار نظر خودداری کنند زیرا سیستم دفاعی ایران ربطی به غرب و اروپا ندارد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید