ارتش سوریه کاروان نظامی آمریکا را مجبور به عقب نشینی کرد


ساعت: 06:51
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909625

منابع سوری از عملیات یک ایست بازرسی ارتش سوریه در هل دادن کاروان نظامی متجاوزان آمریکایی در حومه الحسکه خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع سوری از اقدامات نیروهای ارتش برای جلوگیری از حرکت کاروان نظامی اشغالگر آمریکا در حومه شمال غربی الحسکه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یک ایست بازرسی ارتش سوریه مانع از حرکت کاروان نظامی آمریکا در حومه تل تمر واقع در حومه شمال غربی الحسکه شد و آنها را مجبور به عقب نشینی کرد.

منابع محلی اعلام کردند که یک ایست بازرسی ارتش سوریه در روستای غبور الغراجانه در منطقه تل تمر واقع در حومه شمال غربی الحسکه از ورود کاروان نظامی متجاوزان آمریکایی متشکل از 8 خودرو به داخل روستا جلوگیری کرد. و آنها را از منطقه بیرون کرد.

لازم به ذکر است که دولت سوریه بارها تاکید کرده است که نظامیان آمریکایی در شرق و شمال شرق این کشور هدف دیگری جز غارت نفت ندارند و باید به حضور غیرقانونی آنها پایان داده شود.

«بسام صباغ» نماینده دائم دمشق در سازمان ملل به غارت ثروت های نفتی سوریه توسط آمریکا اشاره کرد و تاکید کرد: حضور غیرقانونی این کشور در سوریه باید پایان یابد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در نشست شورای امنیت تاکید کرد: هرگونه حضور غیرقانونی نظامی در سوریه نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است و باید فورا متوقف شود.

بسام صباح با اشاره به اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا و ترکیه در سوریه خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم در اشکال مختلف و از بین بردن آن برای همیشه تنها با همکاری و هماهنگی کامل با دولت سوریه امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید