ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا جلوگیری کرد


ساعت: 05:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897255

منابع خبری گزارش دادند که نیروهای ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا در شمال شرق این کشور جلوگیری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیروهای ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا در یکی از ایست های بازرسی استان حسکه جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، این کاروان نظامی آمریکا شامل چهار خودروی زرهی و یک کامیون کوچک بود و قصد داشت وارد منطقه منصف واقع در جنوب شرقی شهر قامشلی شود، اما نیروهای ارتش سوریه اجازه عبور به این کاروان را ندادند.

با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه در اواخر نوامبر 2016 و قبل از آن در عراق توسط ارتش این دو کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، آمریکا که دست خود را در سوریه و عراق از دست داده بود، تلاش کرد تا خود را تقویت کند. نیروهای نظامی بدون اجازه و دولت دمشق در سوریه موافقت کردند. از آن زمان، یانکی ها به طور غیرقانونی برای سرقت و فروش نفت این کشور وارد سوریه شده اند که هنوز هم ادامه دارد.

قبل از آغاز بحران در این کشور در مارس 2009، دولت سوریه روزانه 387 هزار بشکه نفت از چاه های نفت خود که عمدتاً در استان های رقه و دیرالزور قرار دارند استخراج می کرد، داعش سقوط کرد و این گروه تروریستی شروع به کار کرد. برای جمع آوری، انتقال و فروش نفت به صهیونیست ها و سایر مشتریان با کمک ترکیه.

پیشتر وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرده بود که اقدامات ارتش آمریکا در غارت و تجارت غیرقانونی منابع نفت و گاز سوریه با حمایت گروه های تروریستی جدایی طلب مسلح تحت حمایت واشنگتن در بخش استخراج، تامین، توزیع و سرمایه گذاری در نفت، گاز و منابع زیرزمینی این کشور 107.1 میلیارد دلار خسارت به سوریه وارد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید