آمریکا یک کاروان تجهیزات نظامی از عراق به سوریه وارد کرده است

زمان: 00:20
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780859

ائتلاف نظامی آمریکا در اقدامی تجاوزکارانه، کاروانی از تجهیزات و مهمات نظامی را از عراق به سوریه فرستاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، ائتلاف نظامی آمریکا کاروانی از تجهیزات و مهمات نظامی را از عراق به عراق فرستاده است.

گفته می شود این کاروان نظامی شامل 50 کامیون با لجستیک است که از طریق ایست بازرسی نظامی الولید در اقلیم کردستان عراق وارد سوریه شده و سپس به شهر الکامشلی در شمال شرق استان الحسکه رسیده است.

این گزارش می گوید این اولین کاروان ائتلاف آمریکایی است که پس از دیدار رجب طیب اردوغان و جو بایدن وارد سوریه می شود.

مقامات سوری می گویند حضور آمریکا در شمال و شمال شرق با هدف سرقت نفت و فروش آن به خارج و حمایت از کردها غیرقانونی است.

اکثر منابع نفت و انرژی در استان‌های الحسکه، دیرالزور و الرقه (شمال و شمال شرق سوریه) در حال حاضر تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای سوریه) تحت حمایت ایالات متحده است. علاوه بر این، آمریکایی ها در جنوب سوریه، هم مرز با اردن و عراق، سال هاست که پایگاه بزرگی به نام التنف ایجاد کرده اند که در آن ده ها هزار تروریست آموزش دیده و برای انجام اقدامات تروریستی به مناطق مختلف سوریه اعزام شده اند. آمریکایی ها از طریق این پایگاه از تعداد زیادی از تروریست ها حمایت می کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اواخر سال ۲۰۱۹ خروج نیروهایش از سوریه را اعلام کرد، اما بعداً تحت فشار اعضای دولتش گفت که ۹۰۰ سرباز آمریکایی در حالی که کنترل چاه‌ها تضمین شده باشد، در سوریه خواهند ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید