300 تن مواد مخدر و تجهیزات وارد عراق شد/ما در عراق کمبودی نداشتیم


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899887

رئیس هلال احمر با بیان اینکه 300 تن دارو و تجهیزات وارد کشور عراق کرده ایم، گفت: امسال اولین سالی بود که کمبود دارو در عراق وجود نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه خط مقدم شبکه خبر گفت: نگاهی به برخی بیماری‌های نادر به همراه سناریوهای جدیدی که فکر می‌کردیم اتفاق بیفتد. پیش بینی می کردیم که اربعین امسال عوارض خود را داشته باشد. امسال علاوه بر گرمای نزدیک اربعین، در کشور عراق نیز نابسامانی داشتیم. اربعین در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و امسال بسیاری از مردم منتظر افتتاح این مسیر بودند. دولت در تلاش بود تا این سفر را برای زائران آسان‌تر و ارزان‌تر کند. بر این اساس برنامه ریزی هایی انجام شد.

وی با بیان اینکه برنامه هایی در داخل و خارج از کشور اجرا کرده ایم، گفت: وی گفت: در عراق با کمک وزارت بهداشت کمیته هایی تشکیل داد و افراد ما را از بین تیم ها انتخاب کرد و بر این اساس کنگره سلامت را در اربعین قبل از سفر با اهداف بسیار خوبی برگزار کردیم. همکاری ما با جمعیت هلال احمر عراق و نیروهای حشد الشعبی یا وزارت بهداشت (وزارت بهداشت عراق) نیز بسیار سازنده و موثر بوده و جلسات متعدد مجازی و حضوری برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: گاهی جمعیت هلال احمر عراق نیاز به کمک داشتند و ما به آنها کمک می کردیم و زمانی که نیاز به کمک داشتیم به ما کمک می کردند. مثلاً در رابطه با حرکت آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی یا عبور تریلرهایی که باید تجهیزات ما را جابجا می‌کردند. هلال احمر عراق و وزارت بهداشت آن کشور کمک زیادی به ما کردند.

کولیوند با بیان اینکه در سال های گذشته در نقطه صفر مرزی خسارت زیادی دیده ایم، گفت: امسال پایگاه های جمعیتی هلال احمر را در مرزها مستقر کرده ایم؛ در حالی که در سال های گذشته در مرزها آسیب های زیادی دیده ایم. هر دو مرکز بهداشتی، مراکز سطح اول (که خدمات عمومی ارائه می دهند) و مراکز امداد و نجات ویژه هستند. ظرفیت هلال احمر را چهار برابر کردیم. هلال احمر را از نظر دارو، تجهیزات و نیروی انسانی تقویت کرده ایم.

کولیوند با بیان اینکه 300 تن دارو و تجهیزات وارد کشور عراق کرده ایم، افزود: امسال اولین سالی بود که در عراق کمبود مواد مخدر وجود نداشت.

رئیس هلال احمر با بیان اینکه در کشور کمبود سرم داریم، گفت: تمام سرم های مورد نیاز خود را با تفاهم نامه ای با کشور عراق تامین کرده ایم و دو میلیون سرم در 300 هزار لات از عراق دریافت کرده ایم.

کولیوند با بیان اینکه تجربه خوبی در زمینه گرمازدگی و درمان آن داریم، گفت: بهترین و جدیدترین روش درمان و پیشگیری از گرمازدگی را به زائران معرفی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه هر قدمی در راه امام حسین (ع) برداشتیم منفعت آن را دیدیم، گفت: در سال های گذشته بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین مبلغی به حساب هلال احمر واریز می شد. انجمن ثبت نام هر زائر . امسال چنین مبلغی ریالی دریافت نکرده ایم. چون خیلی ها اصلا ثبت نام نکردند و خدمات ما به زبان های ایرانی و غیر ایرانی بود. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم که خدمات هلال احمر به صورت کاملاً رایگان و داوطلبانه باشد. اگر خداوند دو بلا مثل زلزله را از کشور ما دور کند، مادیات هم فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید