9 ژانویه روز روشنگری و پیمان ملت با استان/ انگلیس و اسرائیل حق اظهار نظر در مورد ایران را ندارند.

ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794631

آیت الله مصطفی علما 20 دی ماه را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و گفت: پیوند مردم ایران اسلامی با ولایت ناگسستنی است و این برای همه جهانیان ثابت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با دعوت همگان به تقوا و تقوا گفت: فراموش نکنیم که اساس همه چیز همین است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مورد کرامت حضرت زهرا(س) افزود: اینکه پیامبر(ص) به فاطمه(س) خطاب کرده است: «فاطمه اسراف است». پاره تن، اما فاطمه پاره روح پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و علم و اخلاق و ایمان و فضیلت او بود.

وی همچنین به روز 13 دی ماه میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضرت عیسی از اولین پیامبرانی بود که دارای ویژگی های عالی بود.

آیت الله علما فرمودند: در سال اول انقلاب امام خمینی (ره) به مناسبت میلاد مسیح در بیانیه ای خطاب به آمریکا فرمودند: «آرزو می کنم که شما مانند حضرت عیسی عمل کنید.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: رئیس جمهور آمریکا که ادعای مسیحیت دارد باید سیره پیامبر خود را رعایت کند. قتل و دزدی جایی در اخلاق عیسی ندارد.

وی بیان می کند: همچنین 15 دی ماه شهادت آیت الله غفاری توسط عوامل شاهنشاهی است که توسط آنها به شهادت رسیدند و 18 دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی است.

سخنگوی کرمانشاه روز جمعه گفت: 17 آذر سالروز شهادت آیت الله سید محمد باکر صدر یکی از عالی ترین مفاخر جهان اسلام است و عبارت من در اسلام دندون دارم که جمله کوتاهی بود. از این شهید بزرگوار و شخصیت برجسته.

وی 20 دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و افزود: پیوند مردم ایران اسلامی با ولایت پیوندی ناگسستنی است و بر همه جهانیان ثابت شده است.

آیت الله علما گفت: جوانان عزیز کشور باید بدانیم که اسلام سرشار از حقایق و معرفت است و باید به آن توجه کرد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به تبیین انقلاب توجه ویژه داشت.

آیت الله علما در ادامه به سخنان بی اساس و بیهوده اخیر اسرائیل اشاره کرد و افزود: ما به آنها می گوییم مگر اینکه رهبر معظم انقلاب بگویند اگر کج به ایران نگاه کنید حیفا خاک می شود، پشت حزب الله هستید. «و شما به غزه نیامدید، اکنون علیه ایران توطئه می‌کنید!

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری اقتدار ایران را می رساند و در این بین نه انگلیس و نه اسرائیل حق اظهار نظر در مورد ایران را ندارند.

خطیب جمعه کرمانشاه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با پرستاران نیز اشاره کرد و گفت: ایشان بر تبیین سیره حکیمانه و قوت فکری حضرت زینب(س) تأکید کردند.

وی گفت: آنچه 1400 سال عاشورا و تاسوعا و محرم و صفر را برای ما زنده نگه داشته است بر اساس قوت فکری حضرت زینب (س) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: و برنامه ریزی عمیق.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که عقل و درایت امام راحل توانست شرق و غرب را به زانو درآورد، لذا این گونه موارد نیاز به تبیین دارد.

آیت الله علما گفت: بر اهل قلم و علما لازم است انقلاب و شجاعت مردم در این کشور را تبیین کنند تا به مرور زمان از بین نرود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید