کشورهای غربی اجازه اظهار نظر در مورد تصمیمات مقابله با خشونت و حفظ نظم و امنیت در ایران را ندارند


ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916740

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای غربی حق اظهار نظر در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای قوانین کشور و صدور احکام قضایی در مجاری کاملاً قانونی را ندارند. برخورد با خشونت آشکار و حفظ نظم عمومی و امنیت کشور و مردم ایران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه در بیانیه ای در جمع رسانه ها، مواضع مداخله جویانه جدید برخی از کشورهای غربی را محکوم کرد. کشورها و مقامات آنها در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران. همانطور که «اجرای قانون» و «ایجاد امنیت عمومی» وظیفه دولت هاست، مقابله مؤثر و بازدارنده با هرگونه تخلف از قانون، ایجاد هرج و مرج و ایجاد ناامنی در جامعه نیز از وظایف بدیهی و ضروری دولت هاست. از جمله دولت جمهوری اسلامی ایران.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین و مقررات داخلی خود در راستای حفظ حقوق و امنیت مردم و نظم عمومی و پیشگیری از وقوع جرم عمل می کند و تاکید می کند و صلاحیت ذاتی خود را در این زمینه مشخص می کند.به آرامی

کنعانی ادامه داد: دولت هایی که علیه خواسته های مدنی و مسالمت آمیز مردم کشور خود دست به خشونت می زنند و رسما و علنا ​​دستور سرکوب شدید معترضان را صادر می کنند، در اقدامات جمهوری اسلامی ایران در عرصه اجرای قوانین کشور هیچ حرفی ندارند. قوانین و صدور تصمیم برای مقابله با خشونت آشکار و حفظ نظم و امنیت عمومی کشور و مردم ایران از مجاری کاملا قانونی اظهار نظر کنند.

کنعانی ادامه داد: مایه تاسف است که این دسته از کشورها از ابتدای حوادث اخیر در ایران، با مواضع متقلبانه سیاسی خود و همچنین با فراخوان های آشکار و غیر آشکار به انواع روش های مداخله جویانه، قوانین و مقررات بین المللی را نقض کرده اند. با شعار حمایت از حقوق بشر یا حقوق زنان به خشونت علیه تمامیت ملت و امنیت ملی ایران دامن زدند و به آن دامن زدند و اکنون به عنوان خونخوار و نگران امنیت شهروندان ایرانی صحبت می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: بسیاری از دولت‌های اروپایی به دلیل تبعیت و همراهی با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ایران، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم حق انسانی، قانونی و حتی زندگی شهروندان کشورمان را زیر پا گذاشته‌اند و با تحریم‌ها. دارو و درمان باعث کشتار بسیاری از شهروندان ایرانی شد، وی افزود: خیانت این کشورها به مردم ایران بارها ثابت شده است و آنها در عرصه حراست با نظام جمهوری اسلامی ایران ناتوان هستند. حقوق مردم ایران

کنعانی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن به رسمیت شناختن حقوق مشروع مردم در انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز و التزام به رعایت حقوق شهروندان، تامین امنیت عمومی مردم را از وظایف اولیه خود می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: افکار عمومی مردم ایران هرگز اقدامات برخی رژیم های اروپایی در نقض حقوق بشر ملت ایران به ویژه زنان ایران را فراموش نخواهد کرد. جوانان و کودکان در عرصه های مختلف و پاسخگو بودن آنها در این زمینه و ملزم به پاسخگویی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید