کسانی که از برجام خارج شدند اجازه اظهار نظر در سایت کرج را ندارند

ساعت: 21:16
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1787422

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تاسیسات کرج مربوط به موضوع برجام است و کسانی که در برجام تعهد کرده اند و آن را رها کرده اند حق اظهار نظر در مورد آن را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت شهید محسن فهری زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنابراین چنین چیزی از نظر جمهوری اسلامی هرگز قابل قبول نیست.

وی افزود: آنها به تعهدات خود به ویژه در دوره ترامپ عمل نکرده اند و این فضا در دوره جدید تغییر کرده است و این نمی تواند یک تعهد یک جانبه باشد زیرا ما به همه تعهدات خود بر اساس برجام عمل کرده ایم. “

اسلامی تاکید کرد: مذاکرات آتی وین در مورد مسائل هسته ای نیست، بلکه بر سر برجام است و این کشور دیگری است که باید به تعهدات خود عمل کند، بنابراین دوره ای که می خواهیم به صورت یکجانبه با برجام تعامل داشته باشیم به پایان رسیده است. اما این بار باید در عمل نشان دهند که و پس از بررسی تعهدات خود، آنچه را که متعهد هستیم انجام خواهیم داد.

وی درباره تناقض اظهارات رافائل گروسی پس از سفرش به ایران، گفت: مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت های هسته ای ایران را طبق روال قانونی تایید کرد، اما به نظر می رسد در رسانه های غربی سروصدایی به راه افتاده است که مذاکرات وی در تهران انجام شده است. آقای گروسی نیز در فضای مجازی نوشت که مذاکرات سازنده اما ناقص بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: مذاکرات ما با آژانس شفاف و مبتنی بر تضمین و NPT است و این مذاکرات ادامه خواهد داشت. مذاکرات ناتمام ماند، زیرا برخی از مسائل باید زمان بیشتری برای نهایی شدن داده می شد و زمان کوتاه بود. مذاکرات اخیر شکست نخورده و آقای گروسی هم این را نگفته است.

او گفت: «ایران در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود بسیار جدی است، زیرا معتقد است برای کاربردهایی مانند برق، صنعت، کشاورزی و پزشکی مانند رادیوداروها به آن نیاز است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید