وزیر ارشاد: ​​برای کسانی که اظهار پشیمانی کرده اند فضای کاری فراهم می کنیم / کسانی که هنوز با آرمان ها همسو نیستند داستانشان فرق می کند.

وزیر ارشاد: ​​برای کسانی که اظهار پشیمانی کرده اند فضای کاری فراهم می کنیم / کسانی که هنوز با آرمان ها همسو نیستند داستانشان فرق می کند.

اسماعیلی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نام همه هنرمندان از لیست هنرمندان مشکل دار حذف شده است، گفت: آنچه دوستان ما گفتند مربوط به مسائل حقوقی است. بحث های صنفی قوانین خاص خود را دارد و این مقررات طبق روال خودش انجام می شود. در مجموع سعی می کنیم برای افرادی که اظهار پشیمانی کرده و به آغوش مردم و جامعه بازگشته اند، فضای کاری را فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بازگشت مردم به عرصه هنر و رفع ممنوعیت ادامه کار برخی از هنرمندان تاکید کرد: در مجموع تلاش می کنیم فضای کار را برای افرادی که اظهار پشیمانی کرده اند فراهم کنیم. به دست مردم و جامعه بازگشت. اما کسانی که هنوز با آرمان های مردم ایران سازگار نیستند، داستانشان فرق می کند.

محمدمهدی اسماعیلی با حضور در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن هنر انقلاب اظهار داشت: خداوند متعال همه ساله جبهه انقلاب را با چهره های تازه ای نورانی خواهد کرد. این اتفاق نشان می دهد که جبهه انقلاب با قدرت پیش می رود و تولدهای جدیدی در همه عرصه ها اتفاق افتاده است که بسیار دلگرم کننده است. هر چه جلوتر می رویم اقتدار و قدرت حوزه هنری انقلاب اسلامی بیشتر نمایان می شود. ان شاء الله در سالهای آینده اتفاقات مبارک بیشتری عنایت فرماید.

وی همچنین درباره پیش بینی خود از هنر انقلاب در سال جاری گفت: هنر رساترین زبان برای بیان مفاهیم انقلاب ماست. از آنجایی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، باید مفاهیم والای آن را بیشتر با زبان هنر منتقل کرد. 44 سال گذشته نشان داده است که هر اثری که به زبان هنر ارائه شود مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت: نمایشگاه کتاب از 22 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تمام مقدمات آن فراهم شده است. این مراسم که جشن بزرگ فرهنگی کشور عزیزمان است امسال با شکوه بیشتری برگزار می شود.

وی درباره اهداف وزارت فرهنگ در حوزه تولید فیلم گفت: امسال پنج محور تولید فیلم را اعلام کرده ایم که بر اساس آن برخی از دوستان در حال تولید و پیش تولید فیلم هستند. این محورها شامل مضامین مربوط به فلسطین، جمعیت و … است که موضوع اصلی آن امید است.

وزیر فرهنگ افزود: مجموعه فارابی سال گذشته 11 فیلم را در جشنواره فیلم فجر ارائه کرد. امسال اما همه مجموعه ها تلاش می کنند. مثلاً امروز از یکی از دوستان گروه های فرهنگی در مورد فعالیت هایشان پرسیدم و گفتند در حال آماده سازی پنج فیلم هستند. فكر مي‌كنم جشنواره فيلم فجر امسال شاهد يك اتفاق تاريخي در فيلمسازي در تراز انقلاب اسلامي باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود نام همه هنرمندان از لیست هنرمندان مشکل دار حذف شده است اما در عمل همچنان شاهد ممنوع التصویری برخی هستیم، گفت: آنچه دوستان گفته اند مربوط به سوالات حقوقی است. بحث های صنفی قوانین خاص خود را دارد و این مقررات طبق روال خودش انجام می شود. در مجموع سعی می کنیم برای افرادی که ابراز پشیمانی کرده اند و به آغوش مردم و جامعه بازگشته اند، فضای کاری فراهم کنیم، اما کسانی که هنوز با آرمان های مردم ایران ناسازگار هستند، داستانشان فرق می کند. در عرصه فرهنگ و هنر نیازمند حضور چهره هایی هستیم که با عشق و علاقه در عرصه حضور داشته باشند و در کنار مردم ایران باشند.

وی درباره اکران فیلم های خارجی نیز گفت: آنقدر فیلم در نوبت داریم که به زودی نمی توانیم فیلم های خارجی را اکران کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات این وزارتخانه در حوزه انیمیشن نیز گفت: مجموعه انیمیشن بسیار خوبی در وزارت ارشاد در حال ایجاد است. ما آماده حمایت از همه پروژه های خوب در حوزه انیمیشن هستیم و دو منطقه سینمایی و بنیاد ملی بازی های یارانه ای را مامور کرده ایم تا بحث انیمیشن را ادامه دهند.

در این مراسم از وزیر ارشاد درباره سومین و چهارمین یارانه رسانه ای که هنوز پرداخت نشده است سوال شد که اسماعیلی در این باره گفت: قول داده شد که مابقی درخواست ها در اسرع وقت محقق شود و تلاش بر این است که تمام بدهی های تئاتر، انتشارات و مطبوعات را بپردازید.» تا پرداخت شود

دیدگاهتان را بنویسید