کرباسکی: تاکید مجدد دولت بر بی تجربگی قوه مجریه در زمینه محدودیت ها و اقدامات اخذ و بازداشت / کسانی که رای نداده اند یا اشتباه انتخاب کرده اند مقصر این شرایط هستند.

کرباسکی: تاکید مجدد دولت بر بی تجربگی قوه مجریه در زمینه محدودیت ها و اقدامات اخذ و بازداشت / کسانی که رای نداده اند یا اشتباه انتخاب کرده اند مقصر این شرایط هستند.

روز جدید دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: بسیاری از این تعاملات که امروزه به صورت فرهنگی و اخلاقی انجام می شود در واقع نوعی لجبازی سیاسی است. وقتی مردم در مسائل دیگر دست و پنجه نرم می کنند، این رفتار را نشان می دهند و به نوعی می خواهند با این شرایط اقتصادی و شرایط سخت زندگی امروز کنار بیایند.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی و از فعالان سیاسی اصلاح طلب گفت: اعتماد عمومی حتی نسبت به کسانی که به این دولت رای داده اند کاهش یافته است، البته نسبت قابل توجهی از مردم که به آقای رئیسی رای نداده اند. در شرایط کنونی اقتصادی به نظر می رسد مشکلات زیادی وجود دارد و بزرگترین دغدغه مردم مشکلات اقتصادی و معضلات زندگی آنهاست، اما مسئولان با جسارت سوالات دیگری را مطرح می کنند و در عمل شاهد رویکردهای دیگری هستیم که به همین منوال منجر می شود. شرایط فعلی و افزایش نارضایتی و این اعتماد است.

وی با اشاره به اینکه این دولت حاصل همین انتخابات کم حاشیه است، افزود: در دوره انتخابات در همین صحبت ها چنین وضعیتی پیش بینی می شد. به نظر می‌رسد کم‌تجربه‌ای که این دولت در همه دستگاه‌های اجرایی دارد که منجر به گلوگاه‌های بسیاری در زندگی عمومی می‌شود، در ایجاد محدودیت‌ها و محدودیت‌های اجتماعی و سیاسی تکرار می‌شود که نتایج مشخص است. برخورد با برهنگی و برخورد با کارشناسان و هنرمندان در گذشته بارها تجربه شده است. اگر نتایج را معکوس نکند و اگر همان وضعیت نامطلوب را بدتر نکند، قطعاً نتایج مطلوب را نخواهد داشت. کرباسکی خاطرنشان کرد: به نظر من اینها راه حل مشکلات کشور نیست. نتایج این کارها در گذشته مشخص است، باید راه دیگری برای کار انتخاب کنند.

اعتماد عمومی فعلی به دولت از جانب کسانی است که رای داده اند/ هم کسانی که اشتباه انتخاب کرده اند و هم کسانی که رای نداده اند مقصر وضعیت هستند/ دستگیری ها نتیجه مطلوبی ندارد.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ممکن است همه این تحرکات مربوط به روسای جمهور نباشد، ادامه داد: شاید برخی از این رفتارها مربوط به رئیس جمهور نباشد و گاهی اگر از آنها پرسیده شود از این رفتارها ناراضی هستند و می بینیم که در جاهایی که آنها می گویند آنچه می گویند با آنچه در واقع اتفاق می افتد متفاوت است. حتی در بخش های اجرایی و اقتصادی یک چیز می گویند و دستگاه ها چیز دیگری می کنند. در رابطه با این گونه مسائل فرهنگی و سیاسی معمولاً اظهارات رهبران و مسئولان با آنچه در حال وقوع است متفاوت است. اگر بخواهیم بدبین نباشیم، باید بپذیریم که آنهایی که در ردیف بعدی مردان هستند یا مورد اعتماد و همراه مردان هستند، سلیقه های متفاوتی دارند و متفاوت عمل می کنند که بسیار نامطلوب تر و بی اعتمادتر است.

و ادامه داد: سران سه قوه در بیانات خود نشان می دهند که برخورد معتدل و منطقی با مشکلات مردم و جامعه دارند. اما در عمل این اتفاقات نمی افتد. سخنرانی عمومی ایشان بیان و شکل دیگری دارد و این سؤالات را نمی پذیرند و این گونه برخوردها را نمی پسندند، اما این برخوردها مدام تکرار می شود. اگر آقایان این راه ها را قبول ندارند و نمی خواهند و رهبرانی که انتخاب می شوند و افرادی که سر کار می آیند در چنین مواقعی نقش آفرینی می کنند، باید همکاران دیگری را برای اجرای آنچه می گویند انتخاب کنند.

کرباسکی با بیان اینکه راه حل مشکلات مردم را باید در جای دیگری جستجو کرد، گفت: باید به مشکلات جامعه توجه کرد و به دغدغه های مردم توجه کرد. بسیاری از این اقدامات که امروزه از ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی تلقی می شود، در واقع نوعی لجاجت سیاسی است. وقتی افراد در مسائل دیگر دچار مشکل می شوند، این رفتار را از خود نشان می دهند و به نوعی می خواهند نسبت به شرایط اقتصادی و زندگی سخت خود واکنش نشان دهند. من معتقدم حکمرانی خوب باید در همه مسائل حمایت مردم را جلب کند و اگر مورد حمایت عموم مردم باشد، مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز حل خواهد شد. به هر حال کار مردها تکرار تجربه قبلی است و نتیجه نمی دهد. یک قسمت هم مربوط به ارگان ها و سازمان هایی است که برای این کارها ایجاد شده و بودجه ای برای آن ها در نظر گرفته شده و امکاناتی دارند و باید از آن استفاده کنند. اگر کاری نکنند طبیعتاً گفته می شود که این سازمان باید تعطیل شود، در واقع بخشی از اینها نتیجه سیستم بروکراتیکی است که در این نهادها و سازمان هایی وجود دارد که برای این مسائل ایجاد شده اند و نکرده اند. عملکرد و رکورد بسیار مثبتی را در طول ایجاد آن انجام داد. مشکل به آنها هم مربوط می شود اما بر وضعیت روانی جامعه تأثیر منفی می گذارد و در این شرایط و مشکلات اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم خود را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید