وام کسانی که سربازی نرفته اند/ اخذ این وام ها نیاز به کارت خدمت ندارد

وام کسانی که سربازی نرفته اند/ اخذ این وام ها نیاز به کارت خدمت ندارد

اگر هنوز سربازی نرفته اید و کارت پایان خدمت ندارید، اما به دنبال وام و مزایا هستید، چه وام هایی می توانید دریافت کنید؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر تا چند سال پیش کارت پایان خدمت در جیب تان نبود، راحتی زیادی را از دست می دادید. از مشکلاتی مانند نداشتن گواهینامه برای افراد غیر نظامی گرفته تا عدم توانایی در سند خانه، خودرو و سایر دارایی ها. بنابراین طبیعی بود که اگر فردی خدمت سربازی را تمام نمی کرد، جدای از همه اینها، نمی توانست از بانک وام و تسهیلات بگیرد. اما در حال حاضر دنیا با کسانی که به ارتش نپیوسته اند اینقدر سخت رفتار نمی کند. همچنین می توانند گواهینامه بگیرند و خانه و ماشین به نام خود بگذارند. علاوه بر این به وام و تسهیلات نیز دسترسی دارند. پس اگر هنوز کارت پایان خدمت خود را دریافت نکرده اید و به دنبال وام هستید، باید یکی از این چهار خدمت را انتخاب کنید. وام هایی که نیاز به کارت پایان کار ندارند

وام دانشجویی

اگر در دانشگاه دولتی یا خصوصی پذیرفته شده اید و می توانید شهریه دانشگاه، خوابگاه، اجاره خانه و البته سایر مسائل مربوط به دانشجو را پرداخت کنید، می توانید روی دریافت وام دانشجویی حساب کنید. بزرگترین مزیت وام دانشجویی عدم نیاز به کارت بازنشستگی است. طبیعتاً بسیاری از دانشجویان پس از پایان دبیرستان وارد دانشگاه می شوند و فرصت سربازی را پیدا نکرده اند. بنابراین اعطای وام دانشجویی به متقاضیان به شرط پایان کار منطقی نیست. برای گرفتن وام دانشجویی لازم نیست سرباز باشید، اما در نظر داشته باشید که این وام ها را به کسانی که مشروط هستند نمی دهند. اولین قدم برای دریافت وام دانشجویی مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویان است. شرایط دریافت این تسهیلات را در دسته بندی کامل توضیح داده ایم و کافیست به صفحه وام دانشجویی مراجعه کنید.

وام تولد فرزند

اگر هنوز سربازی نرفتی ولی متاهل هستی و انقدر دلت می سوزه که بچه داری اشکالی نداره. به جای این همه زحمت و هزینه بچه دار شدن، برای شما مزیت گذاشته اند. وام تولد فرزند. اخذ اعتبار برای فرزند نیاز به کارت برای فسخ قرارداد کار ندارد، اما تاریخ تولد فرزند بسیار مهم است. تنها فرزندانی که بعد از 1 فروردین 1400 متولد شده اند مشمول دریافت وام هستند.برای دریافت کمک هزینه تحصیلی شرط اول دانشجو بودن شماست. مرحله دوم ورود به سایت «صندوق دانشجویی» و ثبت نام در پورتال آن است. برای گذراندن موفقیت آمیز مراحل ثبت نام و تایید، حتما با شماره تلفن همراهی که به نام شماست ثبت نام کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که برای دریافت این وام نیازی به شاغل نیستید زیرا صندوق رفاه دانشجویان وضعیت استخدامی شما را می پرسد و در صورت وجود کد بیمه به نام شما امکان دریافت وام را نخواهید داشت.

وام ازدواج

در سال های اخیر مزایای خوبی برای ازدواج جوانان با مراقبت کمتر فراهم شده است. یکی از این مزیت ها سهولت در گرفتن وام ازدواج است. از ساده سازی فرآیند دریافت وام گرفته تا کاهش تعداد ضامن ها و البته افزایش حجم وام امسال (هر زوج 180 میلیون تومان و برای مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال 220 میلیون تومان). کارمزد 4 درصدی این وام و البته اقساط بلند مدت 10 ساله از دیگر مزایای اخذ وام ازدواج است. پس اگر هنوز خدمت سربازی نرفته اید و قصد گرفتن وام ازدواج را دارید بدون هیچ مانعی امکان پذیر است. اولین کاری که برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باید انجام دهید مراجعه به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است.

وام مسکن

در دوره ولیعهد با موافقت رئیس جمهور مقرر شد اخذ وام و سپرده مسکن نیازی به کارت پایان خدمت نداشته باشد. این تصمیم در مهرماه 1400 به بانک ها ابلاغ شد و همه آنها موظف شدند بدون درخواست پایان کار، وام مسکن و واریز به متقاضیان را پرداخت کنند. البته باید به خاطر داشته باشید که برای دریافت این وام باید متاهل بوده و حداقل 5 سال سابقه اقامت در همان شهری را داشته باشید که خانه اجاره کرده اید. عرض خانه در تهران از 75 متر و در شهرستان ها از 90 متر بیشتر نباشد. البته دریافت وام سپرده مسکن شرایط دیگری نیز دارد و برای اطلاع از این شرایط و سقف اعتباری که می توانید از بانک بگیرید، بهتر است مقاله «وام سپرده مسکن» را در سایت رده مطالعه کنید.