وام مسکن به آخرین مرحله نزدیک می شود + جزئیات و شرایط اخذ وام مسکن

وام مسکن به آخرین مرحله نزدیک می شود + جزئیات و شرایط اخذ وام مسکن

روز جدید : تنها ۷ روز تا پایان مهلت ثبت نام جهت اخذ وام مسکن باقی مانده است.

چند روزی تا پایان مهلت ثبت نام در سامانه وام مسکن باقی مانده است. پس از بازپرداخت وام به مدت دو سال متوالی، ستاد ملی تاج و تخت ثبت نام خود را برای آخرین بار تا پایان دسامبر 1400 تمدید کرد.

کمتر از 10 درصد موفق به دریافت وام مسکن شدند

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، تاکنون بیش از یک میلیون و 640 هزار متقاضی در سامانه حمایت از سپرده مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از 630 هزار نفر در بانک ها واریز و بیش از 130 هزار نفر تسهیلات دریافت کرده اند. دریافت شده.

به عبارت دیگر، تنها کمتر از 8 درصد (7.9 درصد) مستاجران متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن موفق به دریافت آن شده اند که گفته می شود بخش مهمی از آنها، وام گیرندگان 25 و 40 میلیون تومانی و سهم تسهیلات گیرندگان هستند. 70 میلیون تومان. کمتر است.

در این راستا روند دریافت سوالات از مردم همچنان ادامه دارد و داوطلبان می توانند سوالات خود را در این زمینه در قسمت نظرات مطرح کنند.

یکی از مهم ترین مشکلات متقاضیان وام مسکن مربوط به رد درخواست متقاضیان است، زیرا در مرحله اول متقاضی تایید و با ورود به مرحله دوم متقاضی رد می شود.

از سوی دیگر تعدادی از متقاضیان با توجه به عدم آشنایی با شرایط کامل وام مسکن اقدام به ثبت نام می کنند و این متقاضیان در همان مرحله حذف می شوند.

البته ناگفته نماند؛ سامانه دولایه املاک با مشکل سیستمی مواجه شد که چند هفته به طور همزمان قطع شد و اطلاعات بسیاری از متقاضیان پاک شد.

در همین رابطه یکی از متقاضیان دریافت وام مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: برای انجام درخواست صاحبخانه مجبور به ثبت نام شدم و قرار شد شعبه ای را انتخاب کنم اما پس از مدتی چند روزی درخواست من رد شد. و من مخالف وام هستم چون امسال برای سپرده گذاری هزینه کردیم با تورم مسکن و اجاره در سال های آینده چه کنیم.

متقاضی دیگری عنوان کرد: اجاره نامه به نام همسرم بود. درگیر شدیم و با دو ضامن به بانک رفتیم. اما بانک دیگر به ما اجازه ثبت نام نمی دهد چون به نام همسرم ثبت نام کرده ایم و برای ثبت نام با نام خود باید به سایت مراجعه کنید.

مرد دیگری پرسید؛ چطوری دوباره ثبت نام کنم من یکبار ثبت نام کردم واجد شرایط شدم وارد بانک نشدم الان دوباره وارد سایت میشم ثبت نام ممنوع

متقاضیان وام مسکن برای دریافت پیامک باید به سایت مراجعه کنند

برای دریافت پاسخ سوالات متعدد حاضران به سراغ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی رفتیم.

وی گفت: افرادی که قبلا برای دریافت وام مسکن ثبت نام کرده اند و شعبه ای را انتخاب کرده اند می توانند به سامانه املاک و مسکن مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند چرا که قطعا مدارک آنها ناقص است و باید مجددا اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند. .

وی با بیان اینکه متقاضیانی که مدارک آنها تکمیل شده است در اسرع وقت و ظرف 24 ساعت به سیستم بانکی معرفی می شوند، افزود: دریافت وام مسکن را برای متقاضیان بسیار آسان کرده ایم.

محمودزاده تصریح کرد: کسانی که خانه استیجاری، قرارداد معتبر و کد رهگیری دارند می توانند در استان تهران 70 میلیون تن، در سایر پایتخت ها 40 میلیون تن و در شهرهای کوچک 25 میلیون تن دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی تمام مدارک خود را ظرف 24 ساعت به بانک ها تحویل می دهد، گفت: متقاضیان باید برای دریافت تسهیلات خود از قبل به بانک ها مراجعه کرده و ضمانت ها و مدارک لازم را ارائه کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن با اشاره به اینکه 166 هزار نفر در مرحله اجرا هستند، گفت: این افراد باید یک بار دیگر به سامانه مراجعه کنند. در صورتی که متقاضی مدارک خود را پر کند مشکلی با مدارک ندارد، می تواند ظرف 24 ساعت تسهیلات خود را دریافت کند.

وی افزود: ممکن است برخی از متقاضیان شرایط لازم از جمله تنها بودن یا نداشتن کد رهگیری را داشته باشند، این متقاضیان نتوانند تسهیلات دریافت کنند.

محمودزاده گفت: سعی کرده ایم در این مدت شرایط را برای داوطلبان بسیار راحت کنیم تا داوطلبان با شرایط بهتر بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی افزود: سقف اعتبار تسهیلات 10 هزار میلیارد تن است و تا پایان این وام متقاضیان می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش، طبق پیگیری های انجام شده متقاضیانی که هنوز پیامکی دریافت نکرده اند و یا اطلاعات آنها حذف شده است باید مجددا در سامانه ثبت نام کنند.

شرایط اخذ وام مسکن

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان باید قرارداد اجاره یا اجاره نامه رسمی ثبت شده در سامانه ثبت املاک و دارای کد رهگیری داشته باشند.

چنانچه متقاضی ظرف مدت دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانک مدارک خود و ضامن را تکمیل ننماید، درخواست متقاضی رد خواهد شد.

اگرچه طبق سامانه جامع ملی مسکن، این وام فقط برای افراد متاهل و سرپرست خانوار قابل دریافت است، اما در سامانه ثبت نام در قسمت اطلاعات متاهل یا سرپرست خانوار، دو دسته دیگر شامل وام ها می شود که عبارتند از: :

یک زن خوداشتغال

زن مجرد بالای 35 سال

برخی رسانه ها نیز گزارش دادند که «مردانی که قبلاً سرپرست خانوار بودند اما اکنون به دلیل طلاق یا فوت همسرشان مجرد هستند» نیز ممکن است این وام را دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، باشگاه خبرنگاران تا پایان آذرماه به صدور وام مسکن برای متقاضیان ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید