آخرین جزئیات طرح ملی مسکن / مبلغ وام مسکن اعلام شد

آخرین جزئیات طرح ملی مسکن / مبلغ وام مسکن اعلام شد

روز جدید : معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو در خصوص شهرهای پیش بینی شده در طرح مسکن برای متقاضیان ساکن در تهران گفت: یکی از شرایط اصلی ثبت نام در پروژه های هر شهر است. سابقه 5 سال اقامت در آن می باشد. بر اساس این سامانه، ساکنان کلانشهر تهران تنها در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی می توانند ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن افزود: درخواست تهرانیانی که به این موضوع توجه نکرده و شهرهایی مانند رودهن، بومهن و دماوند را انتخاب کرده اند در روند بررسی شرایط متقاضیان رد خواهد شد. این موضوع در مورد ساکنین سایر شهرها نیز صدق می کند، زیرا متقاضیان باید شهری با سابقه بیش از 5 سال را انتخاب کنند و محل سکونت در کلانشهری را که پروژه در آن تعریف نشده است، از بین شهرهای جدید استان انتخاب کنند.

* سقف تسهیلات 450 میلیون تومانی در انتظار تصویب شورای عالی مسکن

وی با اشاره به انتشار اطلاعیه های جدید در خصوص طرح مسکن طی هفته های آینده گفت: شرایطی برای مشارکت تهرانی ها در پروژه های مسکن تعیین شده است که تنها از محل تسهیلات این طرح تا پیش خرید مسکن در نقاطی از شهر تهران برای استفاده از مالکی. در حوزه انتخابیه خود جزئیات این پیشنهاد طی هفته های آینده از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

محموده در پایان درباره میزان تسهیلات ارائه شده به متقاضیان طرح جهش مسکن گفت: طبق تصمیمات اخیر سقف تسهیلات در این طرح ملی برای متقاضیان در تهران 450 میلیون تن و برای کلانشهرهای دارای 400 میلیون تن خواهد بود. جمعیتی بالغ بر 1 میلیون نفر . . همچنین 350 میلیون تسهیلات برای سایر مراکز استان ها، 300 میلیون برای سایر شهرهای کشور و 200 تا 250 میلیون برای روستاها در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید