سقف وام مسکن 400 میلیون تن / تعیین مبلغ وام ؛ هفته بعد

زمان: 19:16
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776182

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هفته آینده اندازه تسهیلات مسکن مشخص می شود ، گفت: پیشنهاد ما برای سقف تسهیلات 400 میلیون تن در شهرهای بزرگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت راه و شهرسازی ، رستم گاسمی در جلسه شورای راه و شهرسازی استان فارس اظهار داشت: در سفر به استان فارس برنامه ریزی شده است تا گام های مشخصی برای رفع مشکل مسکن و شهرسازی در استان برداشته شود. به این استان دارای کاستی هایی در این زمینه است و البته پیشرفت هایی نیز وجود دارد. در هر صورت ، به عنوان استانی که اکثر شهرهای کشور در آن واقع شده اند و مساحت قابل توجهی دارد ، استان فارس را باید در نظر گرفت.

بزرگراه شیراز-اصفهان به زودی به بهره برداری می رسد

وی ادامه داد: در جلسه ای که قبل از سفر انجام شد ، سعی کردیم بودجه ای برای حل مشکلات حمل و نقل استان در نظر بگیریم. بودجه دولت محدود است و این یک واقعیت است که در کشور وجود دارد. بنابراین ما باید قدم های بزرگی در راستای این واقعیت برداریم. با تلاش های صورت گرفته ، وام های مناسب برای پروژه های استان در نظر گرفته شد. از جمله تکمیل بزرگراه اصفهان-شیراز که به زودی به بهره برداری می رسد.

گاسمی افزود: یکی دیگر از پروژه های بزرگ که یکی از معضلات استان است محور شیراز-جم-عسلویه است که در سفر تصویب شد و ساخت باند دوم آن به زودی آغاز می شود. بخشی از این وام توسط سازمان مدیریت برنامه و بودجه و سایر بودجه برای این پروژه تأمین شده است. البته اعتبار به بخشهای دیگر مانند لار داده شد. این می تواند گام خوبی برای استان باشد. اگرچه بسیاری از این پروژه ها در حال انجام هستند ، اما تزریق این اعتبار می تواند این پروژه ها را تسریع کند. فرصت بسیار خوبی برای استان ایجاد شده است و ما باید سعی کنیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. ما برای دستیابی به منابع تلاش می کنیم ، اما در حومه شهر باید تلاش کنیم تا پروژه ها به موقع به پایان برسند.

200 میلیون دلار از طرف پالایشگاه نفت برای احداث خط راه آهن شیراز-بوشهر

وزیر راه و شهرسازی در موضوع حمل و نقل ریلی گفت: رئیس جمهور در سفر خود به بوشهر از قسمت دهم خط آهن شیراز-بوشهر بازدید کرد. این پروژه یکی از پروژه های بزرگ کشور است و محل اتصال راه آهن شیراز باید با اتصال به بنادر جنوبی کشور قطع شود. در طول این سفر ، آنها حدود 200 میلیون دلار از پالایشگاه نفت برای این پروژه مجاز کردند و پروژه را برای ارائه مدل مالی اولیه پیش بینی و اعتبار باقیمانده از روش های دیگر فعال کردند. رئیس جمهور در سفر امروز خود اعلام می کند که این پروژه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: می خواهم بزرگراه برای حل مشکل راه های روستایی در روستاها اقدام کند. اقدامات خوب در بخش راهداری با تصویب جدید شورای اقتصادی ، منابع خوبی برای این بخش در سال آینده ارائه می شود ، به طوری که 8 درصد باقی مانده از راههای روستایی استان آسفالت می شود. در صورت بروز نقاط حادثه خیز ، باید تدابیری برای کاهش تصادفات جاده ای اتخاذ شود. تصور می شود با وام معادل 100 میلیارد تن این نقاط در استان حذف می شود که باید برای حذف مهمترین نقاط برنامه ریزی شود. برای سال آینده نیز وام دریافت می کنیم تا این امتیازها به صفر برسد. ما مسئول زندگی مردم هستیم. سال آینده ، مشکل راههای روستایی غیر آسفالته و مناطق در معرض تصادف در روستاها باید به طور کامل حل شود.

وزیر دولت سیزدهم با بیان اینکه در بحث هواشناسی با موسسه تحقیقات هواشناسی استان فارس موافق هستیم ، ادامه داد: استان فارس باید در بحث هواشناسی مرکز جنوب کشور باشد ، بنابراین همه پیشنهادات در این مورد را تأیید می کنیم. جهت. در مورد شهرها و روستاهای جدید ، در صورت لزوم قطعنامه ای در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب می شود. ما نباید شهری در استان فارس داشته باشیم که مشکل زمین داشته باشد. توسعه شهر صدرا 400 هکتاری باید در اسرع وقت انجام شود.

قطعاً ساخت یک میلیون خانه در سال امکان پذیر است

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مسکن اشاره کرد و گفت: ما قول دادیم که سالانه یک میلیون خانه در کشور بسازیم ، هرچند کشور به بیش از این میزان نیاز دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند این امکان پذیر نیست ، اما ممکن است. در حال حاضر سالانه 300 تا 350 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می شود. این بخشی از نیازهای کشور است. بخشی از این نیاز در روستاهای کشور است و بنیاد مسکن متعهد به برآوردن آن است. بقیه را باید انجام دهیم. بر اساس قانون ، جهش در تولید مسکن برای یک تا پنج دهک زمین رایگان است و این مطمئناً اعمال خواهد شد. قانون جهش مسکن یک قانون بسیار خوب است ، اما یک اصلاحیه لازم است که در پارلمان یا به عنوان اصلاحیه قانون بودجه 1401 ارائه شود. این قانون باعث شده است که مردم بتوانند صاحب خانه شوند.

یک میلیون خانه در زمین های نزدیک شهرها ساخته می شود

وی ادامه داد: نباید سقفی برای ساخت مسکن در روستاها تعیین کنیم. عددی که تعیین می شود نیازهای مردم است. ما باید به اندازه نیاز مردم خانه بسازیم. اگر می خواهیم به برنامه زمان بندی برسیم ، باید ساخت 2 میلیون واحد مسکونی را آغاز کنیم ، زیرا ساخت مسکن یک سال و نیم تا 2 سال به طول می انجامد. حدود 600000 واحد مسکونی توسط انسان ساخته شده است و حدود 1.4 میلیون واحد مسکونی باید توسط ما ساخته شود. این قانون به ما اجازه می دهد از جاده ها و مناطق برای توسعه شهری در داخل و خارج شهرها استفاده کنیم. بنابراین ، زمین های مجاور مجاور شهرها را در نظر بگیرید و ثبت احداث یک بلوک آپارتمان در این زمین ها را آغاز کنید. مناطق متعلق به ادارات دولتی و عمومی نیز باید مشخص شوند. آژانسها موظفند این زمینها را تهیه کنند و در غیر این صورت اداره ثبت املاک ظرف دو ماه این زمینها را به وزارت راه و شهرسازی واگذار می کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از شهرها 50 درصد هزینه مسکن مربوط به زمین هایی است که در این پروژه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد که جاذبه بسیار بزرگی است. تسهیلات برنامه ریزی شده در طول سال 360 هزار میلیارد تن است و این تعداد متناسب با تورم در سالهای آینده افزایش می یابد. هفته آینده ، شورای عالی پول سقف وام را تصویب می کند. ما در شهرها تا 400 میلیون تومان و در روستاها تا 250 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت ارائه می دهیم. این موضوع کاملاً محاسبه شده است و هفته آینده به بانک ها گزارش می شود. سود افراد فقیر نیز کاهش می یابد و پرداخت ها هر سال افزایش می یابد. دولت از طریق بودجه ارائه شده به این گروه ها کمک خواهد کرد.

دولت مسئول صدور مجوز برای ساخت مجتمع های مسکونی است

وی ادامه داد: ما موظف هستیم طبق قانون جهش تولید مسکن به مردم خدمات رایگان ارائه دهیم. ما زیرساخت ها را از منابع خود ایجاد کرده و در مجوزها و مالیات تخفیف می دهیم. در حال حاضر 40 میلیون تن مالیات بر واحد مسکن است که در این قانون این مالیات برای یک میلیون تن پیش بینی شده است. هزینه مجوز ساخت نیز بر عهده دولت است. اینها بهترین شرایط برای توسعه ساختمان سازی مسکن در کشور است. بخش مسکن نیز اقتصاد را تحریک می کند. با شروع ساخت این واحدها ، همه کارخانه ها فعال شده و اشتغال ایجاد می شود. از سوی دیگر ، بخش قابل توجهی از قیمت سبد خانوار متعلق به مسکن است. بنابراین این طرح می تواند معیشت مردم را نجات دهد. مسکن اولویت اصلی دولت است و ما در حال ساخت یک ساختار برای نظارت بر ساخت و ساز مسکن به صورت آنلاین هستیم.

ساخت و سازهای بلند در شهرهای کوچک ممنوع شد

گاسمی با اشاره به لزوم اجتناب از ساختمان های بلند در شهرهای کوچک ، گفت: در شهرهای کوچک برای ایجاد ارتفاع ، سیستم در دسترس نیست و زمین باید در قالب ویلا به مردم واگذار شود. «در شهرهایی که زمین آن کوچک و کوچک نیست ، ما اصلاً نباید در ارتفاع راه برویم تا مردم بتوانند راحت زندگی کنند.

تغییر قوانین فرم C / صاحبان خانه قبلی نیز می توانند برای مسکن اقدام کنند

وی افزود: آدرس سامانه جدید ثبت نام مسکن هفته آینده پس از تعیین تعداد تسهیلات اعلام می شود تا افراد بتوانند به روش خاصی ثبت نام کنند. نیاز به تغییراتی در فرم C است که ما به دنبال آن هستیم. اگر کسی قبلاً خانه ای داشته و اکنون آن را ندارد و اگر کسی ازدواج نکرده اما قصد ازدواج دارد ، باید بتواند از امکانات رفاهی نیز استفاده کند ، زیرا هدف ما این است که مردم صاحب خانه شوند. بنابراین حداقل 100000 واحد مسکونی باید در استان فارس ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت بخشی از واحدهای مسکونی املاک است و زمین و امکانات در اختیار مردم قرار می گیرد تا واحدهای مسکونی خود را بسازند. برخی از این واحدها نیز توسط پیمانکاران و انبوه سازان ساخته می شوند. ما باید از این فرصت برای آوردن دانش و فناوری های جدید برای ساخت مسکن به کشور استفاده کنیم. ما در حال حاضر در رتبه سوم فناوری قرار داریم و فناوری های درجه ششم و هفتم نیز در جهان وجود دارد. ما برای واردات فناوری های جدید مسکن با برخی کشورها مذاکره کرده ایم و اکنون نمایندگان این کشورها در تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم مشکلات املاکی واحدهایی که مشکل دارایی دارند برطرف شود تا کسانی که چندین سال است در این واحدها زندگی می کنند در واحدهای خود به زندگی خود ادامه دهند و واحدهای آنها تخریب نشود. ما خدمتگزار مردم هستیم و باید مشکلات مردم را حل کنیم.

گاسمی در پایان گفت: حمل و نقل زیرساخت توسعه کشور است. در برخی از کشورها ، بخش حمل و نقل 20 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. کشور ما که دارای ژئوپلیتیک خاصی است و دارای دهلیزهای متعدد است ، باید از این ظرفیت استفاده کند. برای اجرای پروژه های بزرگ باید روش های تأمین مالی متنوع باشد و از سرمایه خصوصی داخلی و خارجی استفاده شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید