نحوه پرداخت وام مسکن از 250 تا 450 میلیون تومان اعلام شد جزئیات فرآیند وام

نحوه پرداخت وام مسکن از 250 تا 450 میلیون تومان اعلام شد  جزئیات فرآیند وام

روز جدید : نحوه ارائه تسهیلات در طرح ملی مسکن به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه می باشد.

بازار مسکن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور، این روزها در انتظار اجرای طرح‌های مختلف پیشنهادی دولت است؛ طرح‌هایی که می‌تواند امید را در بین متقاضیان و مستاجران روشن کند. اما تاکنون دولت وعده های زیادی برای ساخت این 4 میلیون خانه داده است که به گفته کارشناسان باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

در حال حاضر حجم تسهیلات و نحوه تامین آن برای ساخت این 4 میلیون خانه مشخص شده است. بر اساس این مصوبه، تسهیلات در تهران 450 میلیون تن، در شهرهای بالای یک میلیون نفر 400 میلیون تن، در مراکز استان ها 350 میلیون تن، در سایر شهرها 300 میلیون تن و در مناطق روستایی 250 میلیون تن است.

نحوه تهيه تجهيزات تدريجي و متناسب با پيشرفت فيزيكي پروژه (تدريجي) مي باشد به طوري كه در فونداسیون فاز 10% اسکلت- سقف 40% سفت کاری 25% نازک کاری 25% .

لازم به ذکر است بانک های عامل باید حداکثر 20 درصد از کل موجودی تسهیلات مشارکت مدنی را با تایید وزارت راه و شهرسازی و اخذ ضمانت نامه بانکی پرداخت کنند.
آخرین وضعیت تسهیلات نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تسهیلات و تسهیلات ملی ترافیک مسکن به خودمالکیان گفت: از هفته گذشته متقاضیان می توانند نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند و مالکان می توانند اسناد را بارگذاری کنند و بلافاصله هم بانک ها و هم شعب را مدیریت کنند. “بانک را انتخاب کنید.

محمود محمودزاده افزود: این افراد با بانک ها آشنا شده و برای تکمیل مدارک به شعبه بانک مراجعه می کنند.

وی گفت: اسناد مالکیت پروانه ساخت اصلی ترین موارد اخذ این تسهیلات است.

این مسئول گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن به شخص مالکی واگذار می شود، وی نیازی به خرید اوراق و سپرده ندارد و می توانند دقیقا از این تسهیلات برای ساخت و ساز استفاده کنند.

وی گفت: این تسهیلات در 4 مرحله و متناسب با پیشرفت پروژه به حساب بانک موجود واریز می شود.
تامین مسکن عاملی برای رونق بخشهای مختلف اقتصاد است

محمود جمزاز کارشناس اقتصاد مسکن گفت: تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال می تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد. با پیشرفت بخش مسکن شاهد افزایش شاخص های اقتصادی بودیم.

وی افزود: با توجه به رقم 6 میلیون تنی برای ساخت هر متر مسکن، سرمایه بسیار زیادی برای ساخت این واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است. اگر هر یک از بخش‌های مسکن با ساخت این بلوک‌ها رونق پیدا کند، صدها نفر در هر یک از بخش‌های ساختمانی این بلوک‌ها مشغول به کار می‌شوند و اشتغال برای افراد ایجاد می‌شود و در نتیجه شاهد رونق تولید و اشتغال خواهیم بود. اقتصاد.

جماز یادآور شد: با اعطای تسهیلات به بخش مسکن می توان گام های موثری در جهت رونق آن برداشت زیرا در حال حاضر نقدینگی در این بخش وجود ندارد و با ورود پول می توان رونق را به بازار مسکن و بخش های مختلف اقتصاد رساند. ; از سوی دیگر، دولت باید به بخش مسکن توجه ویژه ای داشته باشد، زیرا این بخش می تواند لکوموتیو بخش اقتصاد را به حرکت درآورد.

این کارشناس مسکن درباره تاثیر بازار مسکن بر رونق اقتصاد و رشد شاخص های اقتصادی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه مسکن یک بخش تولیدی است و نیازی به واردات در این حوزه نیست؛ اما در این راستا نیازی به واردات نیست. می تواند به تنهایی چرخه اقتصاد را به حرکت درآورد و رونق اقتصادی ایجاد کند.

وی گفت: در حال حاضر حوزه مسکن در رکود عمیقی به سر می برد و دلیل آن افزایش بی رویه قیمت ها و نبود مسکن مناسب برای متقاضیان است. اگر این بخش از رکود خارج شود، می‌توان انتظار داشت که بخش‌های مختلف اقتصادی رونق بگیرند. زیرا این قسمت از دوچرخه ده ها شغل را می چرخاند و می تواند صدها نفر را استخدام کند.

بر اساس این گزارش، دولت در حال حاضر مصمم به اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن است و تسهیلات زیادی در این زمینه ارائه کرده است، اما با توجه به اینکه تا چند ماه دیگر هنوز در مرحله ثبت نام است. شاید نکته مهم این باشد که آیا مانعی برای اجرای این طرح که کند است وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید