پرداخت 450 میلیون تومان وام به متقاضیان نوسازی پارچه های فرسوده

پرداخت 450 میلیون تومان وام به متقاضیان نوسازی پارچه های فرسوده

روز جدید سازمان نوسازی شهر تهران گفت: 450 میلیون تومان وام به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده اعطا می شود که از این میزان 350 میلیون تومان با نرخ 9 درصد و 150 میلیون تومان با نرخ 18 درصد خواهد بود.

مهدی هدایت، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با حضور در برنامه سلام تهران شبکه پنج، گفت: در تهران 4428 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری داریم که حدود 20 درصد جمعیت و 30 درصد پلاک شهری را در خود جای داده است. توطئه ها و گفت: یکی از رویکردهای شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری نسبت به نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده، ایجاد مشوق ها و تسهیلات برای نوسازی است. این محرک ها را به مناطقی از بافت فرسوده منتقل کنید.

هدایت با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی پارچه های تخریب شده کمبود سرانه خدمات است، تصریح کرد: در بافت های تخریب شده به دنبال محله های بیشتری هستیم و در صدد ترویج فرهنگ جمع آوری پلاک های ریزدانه هستیم نه الگوی جمع آوری پلاک های ریزدانه. ساخت محله ها، مانند ما همه خدمات را ارائه می دهیم که باید روی پارچه های فرسوده عمل کنیم.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک تا دو طبقه با تراکم تشویقی و بدون کارمزد از متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت نیز 450 میلیون تومان وام به متقاضیان نوسازی می دهد. از سازه های تخریب شده که 350 میلیون تومان آن با نرخ 9 درصد و 150 میلیون تومان با نرخ 18 درصد وام داده شده است.

هدایت همچنین گفت: معتقدیم مبلغ وام در نظر گرفته شده از سوی دولت برای نوسازی بافت های فرسوده کافی نیست و اگر دولت بخواهد قانون جهش تولید مسکن را اجرا کند که تولید سالانه یک میلیون خانه در کشور اولویت دار را می طلبد. ساختمان های ویران شده ، می تواند این میزان را برای پارچه های فرسوده افزایش دهد تا ساخت و ساز در این پارچه ها موجه شود و تهدید پارچه های فرسوده را به فرصت تبدیل کند.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: موضوع جدی که هم اکنون در شهرداری تهران رصد می شود بحث اردوی جهادی در تامین مسکن شهر تهران است. همانطور که می دانیم حدود 50 درصد از جمعیت تهران را اجاره نشینان تشکیل می دهند و موضوع مسکن شهر تهران یکی از موضوعات مهم و در برنامه ویژه شهرداری تهران است.

هدایت با تاکید بر رفع موانع جدی در بحث تولید مسکن، یادآور شد: گاهی صدور پروانه ساختمانی 3 سال طول می کشد اما اکنون این موضوع به کمتر از 3 ماه رسیده است و تلاش ما بر این است که تمامی فرآیندهای غیرضروری در این زمینه حذف شود. جهت، زمان صدور پروانه باید از این دوره کاهش یابد.

به گفته رئیس سازمان نوسازی شهر تهران، استفاده از ظرفیت شهرداری تهران یکی دیگر از رویکردهای تحقق ماموریت های قرارگاه جهادی مسکن است که با دستور شهردار تهران از زمین در اختیار شهرداری برای این منظور استفاده می شود. حدود 30 هزار واحد مسکونی از ظرفیت موجود در این بخش تولید خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید