برای پرداخت وام پارچه های فرسوده از چه اموالی استفاده می شود؟


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910899

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد:

معاون بازآفرینی شهری و مسکن شهردار وزارت راه و شهرسازی نحوه اعطای تسهیلات به بافت های فرسوده و ناکارآمد استان را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد جامه معاون بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار رهیاب گفت: با توجه به سیاست هایی که در طرح نهضت ملی مسکن دنبال می شود، در بخش بافت فرسوده و سازه های ناکارآمد شهری، شرکت بازآفرینی شهری ایران از منابع تبصره 18 قانون بودجه تسهیلات این حوزه را با شرایط اعلام شده در دستورالعمل پرداخت می کند.

وی افزود: تمامی سازندگان، انبوه سازان و متقاضیان نوسازی مسکن در بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و به طور کلی تمامی محلات هدف بازآفرینی شهری می توانند نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

جیمی گفت: مالکان و مالکان این طرح ها می توانند با داشتن پروانه ساختمانی از شهرداری و پیشرفت حداقل 10 درصدی کار و پایان مرحله فونداسیون و همچنین امکان تعیین سند زمین از این تسهیلات استفاده کنند. .

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی ادامه داد: متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات باید به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس https://udrc.ir/ مراجعه و ثبت نام کنند.

این مسئول افزود: در شهرهای بالای یک میلیون نفر تسهیلات 9.5 درصدی و 100 میلیون تومان از محل منابع داخلی بانک با نرخ 18 درصد اعطا می شود.

در عین حال ضوابط ساخت مسکن در بافت های فرسوده تصویب شده و بانک ها با وجود الزام قانونی همچنان از پرداخت تسهیلات در این حوزه حمایت نمی کنند.

فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان کشور نیز نگاه راهبردی دولت به بافت فرسوده را برشمرد و گفت: دولت باید سیاست های بهتری را برای بهبود وضعیت سکونتگاه های غیررسمی در دستور کار خود قرار دهد چرا که سیاست های فعلی در این حوزه مناسب نیست. نوسازی پارچه های فرسوده

دبیر انجمن انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه بخش خصوصی با کار و تحقیق در حوزه پارچه های فرسوده سعی در شناسایی نقاط ضعف و قوت این حوزه ها داشته است، گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی. نوسازی پارچه های فرسوده می تواند مشکلات این حوزه را حل کند.

در شش سال گذشته به دلیل تاکید رئیس جمهور به حوزه پارچه های فرسوده توجه چندانی نشده است و تاکنون دولت فقط سیاست گذاری و برنامه ریزی کرده است اما هیچ کدام از این برنامه ها عملی نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید