اختصاص بودجه ویژه برای بازسازی پارچه های فرسوده در قزوین


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835080

احمد واحدی گفت: با توجه به اینکه در استان قزوین بافت های فرسوده زیادی وجود دارد، با موافقت وزیر میراث فرهنگی، وام هایی برای بازسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قزوین ؛ احمد واحدی صبح امروز در جلسه شورای شهر قزوین با جمعی از فعالان و نخبگان حوزه های مختلف در سعدالسلطنه، اظهار داشت: اهمیت استان قزوین از نظر هویت فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی. و ترانزیت در بیانات مقام معظم رهبری به خوبی به این موضوع اشاره شده است.

وی افزود: وجود چهار پیامبر، عارف و خوشنویس در استان قزوین نشان از فرهنگ غنی تاریخ و تمدن این دیار دارد و ظرفیت مذهبی استان قزوین بسیار بالاست و امامزاده حسین (ع) قزوین به عنوان یک محور و مرکز. باید به توسعه استان اشاره کرد.

وزیر کشور یادآور شد: اعتبارات لازم برای بیمارستان 700 تختخوابی استان قزوین در نظر گرفته شده است و امیدواریم اقدامات مناسبی در این بخش برگزار شود.

واحدی اذعان داشت: با توجه به اینکه در استان قزوین بافت های فرسوده زیادی وجود دارد، با موافقت وزیر میراث فرهنگی وام برای بازسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: استان قزوین در حوزه های مختلف ظرفیت زیادی برای توجه بیشتر به این استان و افزایش نرخ رشد دارد.

وزیر کشور در پایان گفت: باید در حوزه کشاورزی قزوین به عنوان منطقه آزاد سرمایه گذاری مناسبی انجام شود و صادرات استان قزوین 180 میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت موجود می توانیم در این زمینه به چندین برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید