تسریع در نوسازی پارچه های فرسوده در تهران


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899844

رئیس شورای شهر تهران گفت: بسیاری از تصمیمات و مشوق ها در خصوص بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده به دلیل کمبود منابع و بروکراسی اداری از جهات مختلف رها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران در نشست هم اندیشی آسیب شناسی بافت ساییده شده در تهران گفت: بسیاری از تصمیمات و مشوق ها در خصوص بازسازی و نوسازی بافت های ساییده شده به دلیل کمبود منابع و بروکراسی های اداری از جهات مختلف به تعویق افتاده است و همین امر باعث زخمی شدن بافت های ساییده شده است. بافت ها روی بدن زخمی تهران باقی بمانند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در گذشته مصوب شده بود که میزان بازسازی شهر تهران 10 درصد باشد اما با وجود این میزان، در عین حال میزان این اقدامات به 12 درصد رسید.

چمران با بیان اینکه میزان بازسازی، تعمیر و نوسازی پارچه های فرسوده نسبت به حجم فعلی در محدوده شهری روز به روز در حال افزایش است، گفت: با افزایش این حجم پارچه های فرسوده در شهر تهران و دو درصد مازاد بر آن بوده است. در این رابطه ساخته شده است. این امر نتیجه نداد و بر تعداد و حجم بافت های فرسوده و بافت فرسوده افزود که یکی از مهم ترین دغدغه ها و چالش های مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ابتدا باید دانست ساختمان هایی که در بافت های فرسوده هستند استاندارد و ایمنی لازم را ندارند.

چمران بیان کرد: بسیاری از ساختمان‌های واقع در این دایره با کوچک‌ترین لرزش و زلزله تخریب می‌شوند و آسیب‌های جدی در پی خواهد داشت که این خطر در ذات پارچه‌های فرسوده است و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید