اعلام تسهیلات جدید برای نوسازی پارچه های فرسوده تهران در هفته آینده


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892220

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در هفته آینده مشوق ها و تسهیلات جدیدی برای نوسازی بافت های فرسوده به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه ای با حضور رئیس سازمان نوسازی شهر تهران آخرین وضعیت مصوبات مسکن قرارگاه جهاد و چشم انداز ماموریت ها و برنامه های سازمان نوسازی شهر تهران را بررسی کرد. شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: «هفته آینده مشوق ها و تسهیلات جدید معرفی می شود.» نوسازی بافت های فرسوده بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ می شود و پیش بینی می کنیم با با اعلام این بسته های تشویقی، اتفاقات خوبی در روند احیای بافت های فرسوده رخ خواهد داد..

وی درباره اردوی جهادی اسکان در تهران گفت: موانع و مسائل مربوط به صدور پروانه ها را با محوریت سازمان نوسازی برطرف می کنیم تا بتوانیم این روند را کوتاه کنیم..

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه مناطق و زمین های مستعد ساخت و ساز مسکونی در مناطق مختلف تهران شناسایی شده است، تصریح کرد: این زمین ها ظرفیت ساخت 20 هزار واحد مسکونی را دارد و این تعداد برای تولید سرمایه علاوه بر مسکن در حال افزایش است. برای شهرداری تهران نیز اتفاق افتاد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت توجه به تجربیات گذشته در حوزه نوسازی، بحث بافت فرسوده در کنار ترافیک و آلودگی هوا را یکی از سه اولویت مهم این شورا برشمرد. شهر تهران و بر لزوم تسریع در روند نوسازی بافت های فرسوده و تولید مسکن با سیاست کلید در دست و ایجاد خدمات حمایتی در پایتخت تاکید کرد..

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میزان بافت های تخریب شده در شهر تهران نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است، گفت: لازم است سازمان نوسازی بیشتر به موضوع بازسازی و نوسازی شهری بپردازد..

چمران ابراز امیدواری کرد با تسهیل در ساماندهی تعمیرات بافت های فرسوده بتوانیم به زودی شاهد توسعه خوبی در این زمینه باشیم..

دیدگاهتان را بنویسید