ما به سمت تولید دانش نرفته ایم و نیاز داریم/ قبیله ها، باندها و آنها با کت و شلوار رأی می دهند


ساعت: 13:43
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880829

برخی از آنها آرزو دارند و موفقیت دیگران را به سینه خود بسته اند

مدیرعامل سابق استقلال گفت: اهمیت اصلاح اعضای مجمع فدراسیون فوتبال بر اساس شاخص انتخاب توسط اعضای این مجمع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیررضا واعظی آشتیانی به ابعاد اهمیت انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال اشاره و پیشنهاداتی را ارائه کرد و تصریح کرد: ما افراد توانمندی که حتی از مدیران خارجی هم قویتر باشند کم نداریم و به جرأت می گویم. مهم این است که چگونه انتخاب کنیم. زمانی است که رئیس انتخاب می کند و زمانی است که گروهی انتخاب می کند. اگر این جمعیت انتخاب درستی داشته باشند، قطعاً اتفاقات خوبی رخ می دهد. اگر این گروه درست انتخاب نکند، باید چالش های پیش رو را تحمل کند. از جمله این حوادث اخیراً با آن مواجه شده ایم. ضرب المثلی دیگری نیز وجود داشت که فردی قوی و توانمند حرفی کاملاً صحیح و منطقی است، به اعتقاد من از ویژگی های یک مدیر مؤثر انگیزه، خودکفایی، قاطعیت، صبر، صداقت، ارتباط خوب، خوش بینی و استراتژی تبیین شده است. می تواند اعتماد به نفس، اعتماد، باور به تغییرپذیری و دگرگونی باشد. من معتقدم که تحول شاخه اصلی هر تحول توسعه ای است.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: اگر بخواهیم تحول ایجاد کنیم باید یک سری شاخص داشته باشیم و یک سری فرآیندها را طی کنیم. ما بدون آموزش و تولید دانش نمی توانیم پیشرفت کنیم. ما نمی دانیم چگونه تغییرات مدیریتی ایجاد کنیم، دلیل آن این است که دانش لازم را در این زمینه نداریم و به سمت تولید دانش نرفته ایم و امروز به آن نیاز داریم. مربیانی که از اوایل دهه 1980 تا امروز مربیگری کرده اند، کدام یک از این تولیدات دانش را دیده ایم؟ آنها باید اختیار سرمربیگری تیم ملی را داشته باشند و ما نباید به دنبال مربی خارجی برای هدایت تیم ملی فوتبال خود باشیم.

وی افزود: متأسفانه این داستان در سایر عرصه های ورزشی به شکل نادرستی ادامه دارد. اگر این چرخه معیوب ادامه پیدا کند، معلوم نیست به کجا ختم می شود.

این مدیر ورزشی تصریح کرد: برای بعضی ها ایده خوبی نیست، بخریم یا بسازیم؟ تکلیف ما را مشخص کنیم. یعنی باید بخریم، یعنی بازیکن و مربی خارجی بخریم؟ یا خودمون انجامش بدیم کدام تکلیف چیست؟ آیا تو دوستانی داری آیا او مجرد است؟ هنوز تکلیف این پرونده را مشخص نکرده ایم. مهمتر اینکه اگر در برخی زمینه ها شاهد باشیم، علم داشته ایم، اما علم بدون تفکر فایده ای ندارد. علم باید با تفکر همراه باشد. اگر تفکر پشت علم و تولید دانش باشد، می توان استدلال کرد که می توانیم در زمینه های مختلف موفق باشیم. هر جا که پیشرفت کرده ایم علم را در کنار تفکر داشته ایم. هرجا ایستاده ایم و حرکت نکرده ایم نشان داده ایم بدون فکر علم داشته ایم.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این سوال که با تمام ضعف های موجود در حال حاضر افرادی داریم که بتوانند فوتبال را از این وضعیت نجات دهند؟ گفت: نباید احساسی به موضوع نگاه کنیم. اگر من یک دوره را مدیریت کرده ام و این بدان معناست که مدیر توانمندی هستم، خیر. من این را قبول ندارم. انشالله که موفقیت ها ادامه داشته باشه زمانی بود که مثلاً در یک سازمان حضور داشتم. موفقیت های دیگران را به سینه ام چسباندم و حالا برخی از افراد جامعه فکر می کنند این موفقیت ها برای من بوده است. ما باید منصفانه و منطقی به این سوالات نگاه کنیم. احساسی قضاوت نکنید اما همانطور که در ابتدای تماسم گفتم، یا انتخاب را به رهبر بالاتر واگذار می کنیم، زمانی هم هست که گروهی انتخاب می کند. آیا این گروه به برنامه ها رای می دهد؟ آیا او به دستاوردها و موفقیت های مستمر این شخص رای خواهد داد؟ یا می خواهد به قبیله ها و باندها و همان لباس ها، تم های مختلف و غیره رای بدهد؟ سازمان بهداشت جهانی؟ ابتدا باید تکلیف خود را روشن کنیم. فرض کنید افراد برجسته را آوردیم و به آنها گفتیم که ثبت نام کنند. این مجمع به چه شاخصی می خواهد به این فرد رای دهد؟ آیا ما می خواهیم با رفتار هولیگانیسم و ​​پوپولیسم انتخاب کنیم یا همانطور که گفتم به دنبال تحول هستیم؟ دنبال کدام یک هستیم؟ بستگی به مونتاژ داره در این زمان، پیشنهاد و توصیه من به جماعت این است که هر یک از اعضا بدون توجه به مسائل باندی، شاخصی را برای خود انتخاب کنند.

وی به رادیو ورزش ادامه داد: وقتی می گوییم فوتبال یعنی موفقیت کشور در عرصه فوتبال. بحث، بحث کشور است. این در مورد کشور است. این در مورد پرچم است. نکته این است که ما می خواهیم افتخار کنیم. نه اینکه امروز در خاورمیانه از منظر دیگری به فوتبال خود و نوع حکمرانی در این حوزه نگاه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید