آمریکایی ها باید به جمهوری خواهان رأی دهند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایلان ماسک، مالک جدید شبکه اجتماعی توییتر و ثروتمندترین مرد جهان در توصیه ای بی سابقه از آمریکایی ها خواست در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا به نامزدهای حزب جمهوری خواه رای دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایلان ماسک که مالک چندین شرکت مهم آمریکایی دیگر از جمله تسلا و اسپیس ایکس است، چند روز پس از تصاحب شبکه اجتماعی توییتر و یک روز مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، از حمایت خود دست کشید. مخالفان جمهوری خواه رئیس جمهور آمریکا جو بایدن از آن استفاده می کنند.

در حالی که ایلان ماسک توصیه خود را برای رای دادن به جمهوری خواهان در توییتی خطاب به بیش از 110 میلیون دنبال کننده خود منتشر کرد، این اولین بار است که مالک یک شبکه اجتماعی بزرگ در ایالات متحده به صراحت در مورد یک حزب سیاسی قبل از انتخابات صحبت می کند. که دموکرات ها احتمالا شکست خواهند خورد. کار می کند، پشتیبانی می کند.

ایلان ماسک مدعی شد که پیام او در توییتر “رای دهندگان مستقل” بوده و نوشته است: “قدرت مشترک بدترین افراط گرایی هر دو حزب را محدود می کند، بنابراین توصیه می کنم با توجه به اینکه رئیس جمهور دموکرات است، به کنگره جمهوری خواه رای دهید.”

ماسک توصیه خود را در توییتر ادامه داد: “دموکرات ها و جمهوری خواهان متعصب هرگز به حزب مخالف رای نمی دهند، بنابراین رای دهندگان مستقل هستند که در واقع تصمیم می گیرند که چه کسی در راس کار باشد.”

پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های مستقل و غیرحزبی نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان آمریکا شانس زیادی برای تصاحب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا دارند، در حالی که رقابت برای کنترل مجلس دیگر کنگره، سنا، احتمالاً بین مجلس نمایندگان آمریکا نزدیک‌تر خواهد بود. دو حزب اصلی آمریکا

ایلان ماسک که مرتباً در مورد موضوعات سیاسی آمریکا اظهار نظر می کند، اخیراً گفته است که به جمهوری خواهان رأی خواهد داد اما از میانه روهای هر دو حزب بزرگ سیاسی آمریکا حمایت می کند.

او همچنین گفت که مایل است در انتخابات ریاست جمهوری 2024، ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا حمایت کند، زیرا معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری خیلی پیر شده است.

در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، حساسیت‌ها و خطوط حزبی به‌ویژه از سوی جمهوری‌خواهان تشدید شده است که احتمال پیروزی آنها بسیار زیاد است.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که در صورت به دست گرفتن کنترل کنگره آمریکا، احتمال استیضاح و حتی برکناری جو بایدن از ریاست جمهوری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید