آموزش رسانه ای خانواده ها با سبک زندگی اسلامی همسو شود/ نیاز به مشروعیت بخشی به فضای مجازی است


ساعت: 21:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889437

علی روزبهانی بیان کرد: بی اعتمادی، فریب، دروغ و خیانت از آسیب های استفاده بدون آگاهی از فضای مجازی است و در خصوص استفاده صحیح از فضای مجازی، نهادهای ذیربط به ویژه خانواده ها باید به موضوع سواد رسانه ای توجه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; علی روزبهانی سردبیر پایگاه خبری عصرهمدان و استاد سواد رسانه ای در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه نهاوند گفت: فضای مجازی به عنصری ضروری و بخشی از زندگی واقعی مردم تبدیل شده است و نقش مهمی در زندگی روزمره دارند. از خانواده ها.”.


وی تصریح کرد: کارکرد رسانه ها امروز در همه ابعاد زندگی و واقعیت های اجتماعی ما حتی در قسمت واژگونی واقعیت ها تاثیر دارد..


روزبهانی افزود: آموزش رسانه ای ما باید مطابق با سبک زندگی ایرانی اسلامی و متناسب با فرهنگ کشورمان باشد و به این ترتیب سواد رسانه ای را مهم بدانیم..


این استاد سواد رسانه ای ادامه داد: اگر به سواد رسانه ای توجه نکنیم با مشکلاتی مواجه می شویم و به دلیل نبود این سواد به ویژه در بین جوانان مشکلات زیادی به وجود می آید..


این کارشناس رسانه ای گفت: تنظیم فضای مجازی به این نیست که آن را بگیریم و ببندیم و حذف کنیم. بلکه به معنای استفاده درست و مطالبه از مسئولان و مجموعه فرهنگی است تا این فضا سالم و از این حالت غفلت نجات یابد..


وی گفت: این فضا باید قانونی باشد و در عین حال مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.


روزبهانی تاکید کرد: تهدیدات روانی و اجتماعی این فضا در سطح جامعه مهم و بحث برانگیز است و مطالعات زیادی در مورد استفاده و سوء استفاده از این فضا منتشر شده است و همگی بر تاثیر اخلاقی و روانی این فضا بر جامعه تاکید دارند. ..


این استاد سواد رسانه ای تصریح کرد: این فضا روحیه و رفتار مردم به ویژه جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد که درک نادرست از زمان و جلوگیری از برنامه ریزی برای کودکان در این زمینه به معضلی تبدیل شده است..


وی گفت: نبود روابط اجتماعی، درونگرایی، افسردگی و درونگرایی از دیگر مشکلات استفاده از این فضا بدون آگاهی و بدون چارچوب است..


روزبهانی در پایان تاکید کرد: بی اعتمادی، فریب، دروغ و خیانت از آسیب های استفاده بدون آگاهی از فضای مجازی است و در خصوص استفاده صحیح از فضای مجازی، نهادهای ذیربط به ویژه خانواده ها باید به موضوع سواد رسانه ای توجه کنند..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید