متاورس تهدیدی برای خانواده است/ تغییر سبک زندگی مهمترین هدف شبکه های مجازی است


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890802

دنیا ماندری گفت: باید زندگی در دنیای مجازی را با همه خوبی ها و بدی هایش بپذیریم و سبک زندگی اصیل را در این فضا پیاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دنیا مانداری مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه دیجیتال در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: روزی روزگاری در خانواده های ایرانی دید و بازدید و تعامل و دوستی یک اصل مهم بود به گونه ای که بچه ها حساب می کردند. لحظات آخر هفته و رفتن به خانه بزرگترها.

وی ادامه داد: بهترین خاطرات دهه 40 تا 60 در جمع خانوادگی و جلسات هفتگی خلاصه می شود و امروز هم دلتنگ آن روزها می شوند.

این استاد دانشگاه افزود: دوران کودکی نسل های گذشته در بازی های واقعی و گروهی خلاصه می شد، اما کودکی کودکان امروزی در اتاقی کوچک و نسبتا تاریک پشت کامپیوتر و موبایل خلاصه می شود.

مانداری با بیان اینکه دنیای امروز را دنیای سه بعدی یا متاورس می نامند، تصریح کرد: دنیایی که همه جا در اینترنت و فضای مجازی است و مردم هم مجازی هستند.

وی با اشاره به اینکه متاورز تهدیدی برای خانواده است، گفت: باید زندگی در این دنیای مجازی را با همه خوبی ها و بدی هایش بپذیریم و فرهنگ سبک زندگی اصیل گذشته را در این فضا پیاده کنیم و در حفظ آن تلاش کنیم. بنیان خانواده .

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در دنیای مجازی امروز، دید و بازدیدها، دوستان، مراودات اجتماعی و کسب و کار نیز مجازی شده و افراد به شدت فردگرا شده و از دنیای واقعی فاصله گرفته اند.

مانداری با بیان اینکه ویروس کرونا با مجازی کردن همه چیز بر شدت این معضل افزوده است، گفت: با کمک ویروس کرونا دیگر آموزش مجازی نخواهیم داشت و همه آموزش ها ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری است. .

وی ادامه داد: به دلیل این تغییرات، سبک زندگی نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است و برای حفظ بنیان خانواده باید همه سازمان ها تلاش کنند تا بتوانیم این اهمیت را برای نسل های آینده حفظ کنیم.

این استاد دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: نمی توانیم خود را از دنیای مجازی جدا کنیم، اما می توانیم تهدیدات متاروس را به فرصتی تبدیل کنیم تا از آن بهترین استفاده را ببریم و از آسیب آن دوری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید