بازی های کامپیوتری؛ مهمترین عامل در تغییر سبک زندگی نوجوانان


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892726

محسن عباسی گفت: زنگ خطر تغییر سبک زندگی در شهرهای بزرگ از جمله کرج به صدا درآمده و نوجوانان زندگی خود را بر اساس بازی های رایانه ای می سازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن عباسی کارشناس بازی های رایانه ای در گفتگو با «تیتریک» با اشاره به اینکه تعداد مخاطبان بازی های رایانه ای از سینما، انیمیشن و موسیقی پیشی گرفته است، اظهار داشت: این تعداد از مخاطبان بازی های رایانه ای بیشتر است.

وی ادامه داد: این آمار نشان می دهد که مهاجمان فرهنگی بیکار ننشسته اند و از این ظرفیت برای هجمه به فرهنگ کشورهای رقیب استفاده می کنند.

عباسی افزود: بسیاری از والدین نمی دانند در بازی های رایانه ای چه خبر است و این آسیب را دو چندان می کند.

این کارشناس تصریح کرد: تنها حدود 10 درصد از والدین در دنیا پس از تایید برای فرزندان خود بازی های رایانه ای تهیه می کنند.

وی گفت: این ویژگی والدین فرصتی است برای طراحان بازی های رایانه ای تا بدون نگرانی از دخالت والدین، نگاه خود را بر سبک زندگی فرزندانمان تحمیل کنند.

عباسی با بیان اینکه سهم بازی های ایرانی در بازار بسیار ناچیز است، ادامه داد: این موضوع باعث شده بازی های غربی بر فرهنگ و سبک زندگی ما تاثیر بگذارد.

این کارشناس می افزاید: وقتی کودکان به بازی های رایانه ای عادت می کنند به سبک زندگی قهرمانانه علاقه مند می شوند و از برخورد با حقایق زندگی در دنیای واقعی مستاصل می شوند.

وی بیان کرد: برخی هنوز به موضوع الگوبرداری کودکان از شخصیت های بازی های رایانه ای اعتقادی ندارند و اگر کودک با قابلیت «هویت بخشی» آنقدر با شخصیت بازی آشنا شود که مجازی است، آنها را مجازی می دانند. او کاملاً فراموش می کند.

عباسی با تاکید بر اینکه هدف اصلی برخی از بازی های رایانه ای تاثیرگذاری بر سبک زندگی است، گفت: اگر امروز به الگوهای رفتاری، پوششی و رفتاری افراد نگاه کنیم، خواهیم دید که برخی از رفتارها جایی در سبک زندگی ما ندارند، اما به آرامی تغییر می کند.» عادی سازی و دگرگونی یک ارزش است.

این کارشناس ادامه داد: نوجوانان بیشتر اوقات فراغت خود را در فضای مجازی و دنیای بازی های رایانه ای می گذرانند و این را حتی در پوشش و ظاهر آنها نیز می توان مشاهده کرد.

وی تاکید کرد: زنگ تغییر سبک زندگی در شهرهای بزرگ از جمله کرج به صدا درآمده و نوجوانان زندگی خود را بر اساس دنیای مجازی و بازی های رایانه ای می سازند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین باید مدیریت سبک زندگی را در دست بگیرند و با روش های اساسی آن را کنترل و در نهاد بومی اجرا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید