جاده ها فضاهای عمومی کلیدی در یک منطقه / عامل انسانی هستند. مهمترین عامل تصادفات رانندگی


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816841

توسعه راه ها به عنوان شبکه های ارتباطی اصلی که مهمترین و حساس ترین فضاهای عمومی یک منطقه را تشکیل می دهند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ همانطور که همه می دانیم جاده ها یکی از مهم ترین مسیرهای حمل و نقل بین شهرها و روستاها هستند و پیشرفت فناوری و رشد جمعیت و نیاز مردم به سفر و تجارت باعث شفافیت روزافزون امنیت و اهمیت جاده ها می شود، در حالی که برخی از جاده ها سالم هستند. و امنیت کافی برای مسافران ایجاد نمی کند.

چهارمحال و بختیاری یکی از استان های مستعد کشاورزی و گردشگری است و طبیعت، آب و هوا و زیبایی های طبیعی این استان را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کرده است.

به همین دلیل است که توسعه شبکه های ارتباطی اصلی که مهمترین و حساس ترین فضاهای عمومی را در یک منطقه تشکیل می دهند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با وجود ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری، راه های مواصلاتی این استان وضعیت مناسبی ندارد و سالانه شاهد تلفات زیادی در محورهای مواصلاتی هستیم.

بیش از 5000 نقطه داغ در بزرگراه ها و جاده های کشور وجود دارد

سردار حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره نقاط حادثه خیز کشور گفت: در حال حاضر بیش از 5200 نقطه حادثه خیز در بزرگراه ها و جاده های کشور داریم.

وی افزود: از این تعداد حدود 2000 مورد مربوط به معابر شهری است که در حوزه تعهدات و وظایف شهرداری ها و 3200 نقطه در محورهای حمل و نقل برون شهری توزیع می شود.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در سال 1400 حدود 8 هزار نفر از هموطنانمان در محورهای محورهای مواصلاتی سراسر کشور در معرض خطر تصادف جان خود را از دست دادند.

حسینی گفت: امیدواریم در بودجه سال 1401 وام ویژه ای برای رفع نقاط حادثه خیز پیش بینی شود تا شاهد حوادث تکراری نباشیم.

وی بیان کرد: کار جزیره برای از بین بردن نقاط داغ در کشور انجام می شود، تنها فایده بیمه این است که هر فردی که دچار حادثه شده آسیب می بیند یا سهم خود را در اقدامات پیشگیرانه برای کسب درآمد بیشتر ایفا می کند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: امروزه بیمه یکی از قوی ترین بنگاه های اقتصادی در دنیا و کشور است که نقش بسیار خوبی در ارتقای ایمنی حمل و نقل و ترافیک دارد. اکنون باید سهم بیمه ایران در این حوزه از تصادفات جاده ای را بررسی کنیم.»

حسینی گفت: کار در جزیره کار نمی کند، ترافیک حوزه بسیار پیچیده ای است و در واقع از حوزه های مختلف مهندسی و علوم انسانی تشکیل شده است.

رفع نقاط اضطراری جاده های استان با گذاشتن تابلو، خط کشی معابر و … قابل رفع نیست.


غلامعلی نوربخش، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: رفع طغیان تصادفات در جاده های استان با قرار دادن چند تابلو، خط کشی معابر و … رفع نمی شود.


وی افزود: در برخی مناطق برای رفع سوانح رانندگی نیاز به تعریض جاده و انجام چنین اقدامات سخت افزاری است که زمان و کار زیادی را می طلبد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقاط پرحادثه استان از جمله گردنه مروارید بروجن، پیچ حرجی، گردنه شلمزار و … نیاز به اصلاح دارند.


نوربخش گفت: از سال 95 تاکنون 49 کانون در حوادث چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که 27 مورد از اولویت های اصلاحی بوده است. و … تا حدی واکسینه شدند.


وی خاطرنشان کرد: نقاط حادثه خیز استان چهارمحال و بختیاری عمدتاً در محورهای شهرکرد به شلمزار، محورهای مواصلاتی شهرستان های اردل و ناگان، گردنه گیلاس و شاه منصوری، مرز زاینده رود و … است.



عامل انسانی اولین عامل تصادفات است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 70 درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی منجر به جرح یا فوت می شود، افزود: در تصادفات جاده ای سه عامل فرد و وسیله نقلیه در جاده دخیل هستند که عامل اصلی انسان است. عامل. فاجعه ایجاد کرد


نوربخش گفت: در تصادفات رانندگی مهمترین عامل سرعت غیرمجاز و سپس عدم توجه به عکس است.

انطباق بیش از 3000 راه استان با استانداردهای جهانی

حسین مالکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی گفت: سه هزار و 742 کیلومتر راه در استان وجود دارد که دارای استانداردهای جهانی است.

وی با اشاره به شناسایی 49 کانون در چهارمحال و بختیاری افزود: تعدادی از این کانون ها رفع، 20 نقطه در استان رفع و مابقی شناسایی و ایمن سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شرایط جاده ها به گونه ای است که گاهی صحنه تصادف امن است اما در نقاط دیگر تصادفات خطرناک دوباره رخ می دهد.

مالکی گفت: در برخی جاده ها نقطه حادثه خیز وجود ندارد اما آمار تصادفات زیاد است. متأسفانه رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم به ویژه مسافران که بیشترین تصادفات را در خود جای داده است، باعث افزایش تصادفات می شود.»

وی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه اخیر نسبت به سال گذشته تصادفات جاده ای در چهارمحال و بختیاری 10 تا 16 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری افزود: به منظور رفع نقاط در خطر استان دید در پیچ ها ایجاد شده، پل های عابر پیاده، معابر و پیچ ها به طور موقت مرمت و … شده است. بر.

مالکی گفت: بسیاری از جاده های چهارمحال و بختیاری رودررو است. در صورت چهار خطه شدن جاده های استان بیشتر تصادفات کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید