هدف اجرای 3000 برنامه مقاومتی در هفته در استان مرکزی است/ تبیین مکتب و سبک زندگی حاج کاسم مهمترین رویکرد برنامه ای

ساعت: 18:44
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797282

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اعلام کرد.

کریمی گفت: به مناسبت ایام حماسه و مناسبت های مهم دی ماه که با هدف بیش از 3 هزار برنامه در قالب 200 عنوان از 18 دی ماه و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاعی جهان استان مرکزی امشب در نشست خبری گفت: در این ستاد وظایفی بر عهده داشته باشید.

وی افزود: سال گذشته در ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس با ظرفیت مردمی و با اتکا به پایگاه های مقاومت بسیج و مسجد علیرغم محدودیت های تاج، اقدامات خوبی انجام شد. جشن امسال کاملاً مردمی است.”

مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی گفت: هدف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای رزمایش یاری مومنانه، برگزاری جلسات شب بزرگداشت با موضوع تشییع باشکوه سردار دلا، برگزاری شب شعر با حضور شاعران برجسته روستا، اجرای گروه های سرود و تئاتر خیابانی، اجرای ورزشی، فرهنگی، مسابقات هنری و کتابخوانی، پخش و نمایش تولیدات هنری و رسانه ای، فضای گسترده در میادین و اماکن شهر، اجرای پویش نسل سلیمانی، انجام خدمات سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی و قدردانی فعالان واکسیناسیون، احترام به کادر بهداشتی و درمانی از مهمترین برنامه ها هستند.

کریمی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) گفت: با توجه به اینکه مساجد کانون فرهنگی و مذهبی محلات هستند، رویکرد مسجد محوری و آن ایام که متعلق به حضرت زهرا(س) است مورد توجه قرار گرفته است. برنامه های عزاداری برای ترویج فرهنگ «ایثار و شهادت نیز در پی داشت.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی یکی از مردم بود و مردم با برگزاری مراسم های مختلف در دو سال اخیر بزرگترین جشن های این شهید بزرگوار را برگزار کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های متبرکه استان مرکزی گفت: تبیین مکتب و سیره حاج کاسم از جمله برنامه هاست.

وی در این خصوص ادامه داد: برنامه اصلی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ساعت 10 روز دوشنبه در مصلی مقدس اراک برگزار می شود. در سایر شهرها برنامه های اصلی با تجمعات مردمی مدافعان حرم محسوب نمی شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود:

وی تاکید کرد: فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و تشییع شهید گمنام بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است و باید از این ایام به خوبی استفاده کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان مرکزی گفت: برای بهره برداری از شهید گمنام برنامه های متنوعی در این ایام و حضور شهید گمنام در سطح شهر و محلات پیش بینی شده است. قطعا فضا را تغییر خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: صبح امروز در ساوه، یکشنبه این هفته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شهرستان داودآباد، فردا دوشنبه در برنامه های متعدد دیگری برای شهید در نظر گرفته شده است و در نهایت شنبه شب مراسم شبی با شهید گمنام برگزار می شود. ظهر روز پنجشنبه مراسم تشییع از میدان شهدای اراک به سمت مسجد جامع اراک.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید