اسلامی: پس از رفع ابهامات مربوط به حمله به این سایت، دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی در سایت کرج نصب می شود.

اسلام: نمی‌خواهیم از دشمنان عذرخواهی کنیم تا مذاکرات زودتر تمام شود

روز جدید رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما نمی خواهیم از دشمنان عذرخواهی کنیم تا تیم مذاکره کننده ما به هدف مذاکره یعنی لغو تحریم ها برسند.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تستای ایران و غرفه صنایع وابسته به وزارت دفاع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در جمع خبرنگاران با تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: فناوری فراگیر است. مهم این است که این تحقیقات و مطالعات به موتور محرکه صنعتی تبدیل شود و بتواند فرمان صنعت را محقق کند.

وی افزود: آنچه در این نمایشگاه ارائه می شود بسیار خوب و دلنشین است و بیشتر مورد نیاز کشور است. امروز در حال برنامه ریزی هستیم تا مردم بتوانند از فناوری هسته ای در زمینه های مختلف بهره ببرند.

رئیس سازمان انرژی اتمی استفاده از فناوری هسته ای در حوزه های مختلف کشاورزی را تحولی در این حوزه ها دانست و گفت: انرژی هسته ای و استفاده از این فناوری برای بهبود کیفیت آب و خاک می تواند به ارتقای کیفیت و سلامت و ما کمک کند. مزرعه با بهره وری بالا و محصولات سالم وجود دارد.

اسلامی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا کارکردهای انرژی هسته ای را وارد زندگی مردم کنیم، گفت: به کارگیری توانمندی های انرژی هسته ای در حوزه های مختلف را در دستور کار قرار داده ایم که می تواند به زندگی مردم کمک کند. البته در 20 سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است اما این اقدامات در سطح پژوهشی باقی مانده است. ما امروز صحبت هایی داشتیم و با شالوده ای که گذاشته ایم، می خواهیم این دستاوردها را در سطح وسیع و در مقیاس بزرگ دنبال کنیم.

وی در خصوص مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی و اینکه آیا این مذاکرات می تواند به نتیجه برسد، گفت: ما به عنوان مذاکره با آژانس کاری نداریم. مذاکرات با آژانس بر اساس رویه های موجود و همچنین استانداردها و مقررات موجود هدایت می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در سفر اخیر گروسی به کشور، 4 سوال در مورد سایت کرج داشتیم و لازم بود این مذاکرات ادامه یابد تا به تفاهم مشترک بر سر اقدام مشترک و تداوم نظارت آژانس برسیم. برنامه ها.”

اسلامی ادامه داد: مقرر شد به همراه بازرسان آژانس بیایند و دوربین جدید بیاورند و با حضور ماموران امنیتی و قضایی ما به سوالات فنی آنها پاسخ دهند تا بررسی این پرونده به پایان برسد و عوامل موثر بر آن باشد. در این حادثه تروریستی قابل شناسایی است.»

وی گفت: پس از بررسی این موضوع، دوربین هایی که در گذشته در سایت کرج بودند باید دوباره نصب می شدند و موضوع این است که ما چند مشکل باقی مانده با آژانس داشتیم و این مسائل باید با هم تا قبل از پایان سال مطرح می شد. ما می توانیم مشکلات را حل کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: عوامل بدخواه ملت ایران و صهیونیست ها با عملیات روانی منظم و دروغ می خواهند القا کنند که آژانس از فعالیت های ایران بی خبر است و ما می خواهیم بی طرفانه و قاطعانه آنها را سرکوب کنیم. ما از دشمن عذرخواهی نمی کنیم.» مذاکره کننده ما زودتر به هدف مذاکرات یعنی لغو تحریم ها دست خواهد یافت

دیدگاهتان را بنویسید