آمیکرون فراتر از ایران است/ احتمال موج ششم را باید جدی گرفت

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793104

مینو مرز گفت: هنوز موردی از آمیکرون در کشور گزارش نشده است اما بر اساس گزارش آمیکرون برخی کشورهای همسایه نیز در خطر ورود به ایران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; بر اساس رنگ بندی جدید تاج، با عبور کامل کشور از تاج پنجم، هیچ شهری قرمز و نارنجی نیست، در سمنان همه شهرها به جز مرکز استان آبی پوش شده اند.

بنابراین بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی سامانه ماسک، شهر سمنان تنها شهر زرد و شهرستان‌های دامگان، شاهرود، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، آرادان و میامی در رنگ‌های آبی هستند.

اما بهبودی که به لطف واکسیناسیون خوب دولت سیزدهم به دست آمده بسیار شکننده است، زیرا از یک سو مطابق با اعلام وزارت بهداشت، رعایت پروتکل ها به 48 درصد کاهش یافته است و از سوی دیگر، Emicron به خارج از کشور رسیده است.

مینو مرز یکی از اعضای ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت و متخصص بیماری های عفونی درباره آخرین وضعیت کشور در خصوص ورود سویه آمیکرون به مرآت گفت: بر اساس گزارش های Emicron از برخی کشورهای همسایه از جمله پاکستان، یک خطر ورود به ایران

فوق تخصص بیماری های عفونی با هشدار به مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، در ادامه اذعان داشت: این ویروس به شدت مسری است و با توجه به بحران ایجاد شده در اروپا و آمریکا با آمیکرون، احتمال ایجاد موج جدیدی در کشور با این ویروس وجود دارد. دارد.

یکی از اعضای تیم کرونا گفت: واکسیناسیون ممکن است در کاهش شدت علائم موثر باشد، اما ایمنی کامل ایجاد نمی کند و با توجه به اینکه کودکان هنوز واکسینه نشده اند، همچنان احتمال ابتلا وجود دارد.

به گزارش مرز، قبل از ورود دلتا به کشور همه چیز امن و مطمئن بود و وضعیت در بسیاری از شهرها آبی یا زرد بود اما دلتا ناگهان منفجر شد و در عرض چند روز شاهد افزایش شدید موارد مثبت احتمالا برای آمیکرون بودیم.همین اتفاق افتاد

متاسفانه شاهد کاهش تبعیت مردم از پروتکل ها هستم و اگر رعایت پروتکل ها را جدی نگیرند باید منتظر موج جدیدی از بیماری ها در دنیا و کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید