وزارت بهداشت: احتمال دارد افراد همزمان به آمیکرون و آنفولانزا مبتلا شوند

وزارت بهداشت: احتمال دارد افراد همزمان به آمیکرون و آنفولانزا مبتلا شوند

روز جدید : مطالعات نشان می دهد که احتمال ابتلای افراد به آنفولانزا و تاج به طور همزمان بیشتر است. من معتقدم افرادی که به هر دلیلی واکسن آنفولانزا یا تاج را نخورده اند یا بیماری زمینه ای دارند باید: بیشتر از سایر افراد عادی مراقب خود باشند.

شهنام عرشی گفت: احتمال ابتلای همزمان افراد به آمیکرون و آنفولانزا دور از انتظار نیست.

معاون مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن آسترازنکا تا چند روز آینده با تاخیر وارد کشور می‌شود. آنفولانزای B قبل از انتشار نوع آمیکرون در کشور وجود داشت.

تا به امروز، نوع آمیکرون به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و این جهش تاج به شدت مسری است و بسیاری از افراد در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی در مدت زمان کوتاهی دچار این عارضه می شوند.

شهنام عرشی با بیان اینکه فکر می کنیم در تمام استان های کشور یک نوع آمیکرون وجود دارد، گفت: مردم باید نوبت سوم واکسن خود را به موقع تلقیح کنند. احتمال بستری شدن در بیمارستان برای افرادی که برای بیماری عروق کرونر قلب واکسینه می شوند بسیار کمتر است و شدت واریانت آمیکرون بسیار کمتر است.

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا و کرونا هستند. مراقب سایر افراد عادی باشید.

به گفته عرشی مردم توصیه ها و پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند. خوشبختانه هیچ تفاوتی بین پیشگیری و مراقبت از تاج و آنفولانزا وجود ندارد و افرادی که از یک سیاست بهداشتی پیروی می کنند به نوعی از خود در برابر آنفولانزا مراقبت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید