آقای وزیر بهداشت! کمی اغراق کنید / حداقل وقتی می خواهید در مورد شیوع آمیکرون صحبت کنید، آمار وزارت خود را ببینید.

آقای وزیر بهداشت!  کمی اغراق کنید / حداقل وقتی می خواهید در مورد شیوع آمیکرون صحبت کنید، آمار وزارت خود را ببینید.

روز جدید : وزیر بهداشت روز گذشته بار دیگر توان علمی و تحقیقاتی ایران را در مقایسه با غول‌های تحقیقاتی برتر دنیا ارزیابی کرد و اعلام کرد که ایران با موفقیت بر امواج تاج غلبه کرده است در حالی که سایر کشورها ناتوان از جنگیدن هستند.

برخی اظهاراتی که بهرام عین اللهی وزیر بهداشت روز گذشته در جریان سومین مرحله آزمایش بالینی واکسن نورا اعلام کرد:

کرونا علیرغم همه مشکلاتی که در جهان ایجاد کرده است، برخی از واقعیت های جهان را نیز به نمایش گذاشته است. کشورهایی که ادعای پیشرفته بودن و مدعی قدرت و حکومت بر جهان را داشتند به خودی خود بسیار نگران بودند و اکنون می بینید که با وجود همه امکانات روزانه بیش از 1000 کشته دارند و این نشان می دهد که قدرتی که شما ادعا می کنید واقعی نیست و بسیار خالی است.

– قدرت کشور ما با وجود همه محدودیت ها و تحریم های مشاهده شده در این مدت، مهمترین مولفه قدرت هر کشوری، قدرت مردم است. ایران نشان داد که قوی و قدرتمند است، ما دو مرحله تاج را پشت سر گذاشتیم، اما قدرت ما به گونه ای نشان داده شد که هیچ بیماری روی زمین باقی نماند، در حالی که در بسیاری از کشورها همه بیماران را نمی شد در بیمارستان ها بستری کرد.

– در ابتدای دولت 5 میلیون واکسن تزریق شد و متأسفانه از واکسن به عنوان ابزاری برای کارهای سیاسی استفاده شد. در ابتدای دولت در هفته اول واکسن تزریقی نداشتیم اما با هماهنگی وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط واکسن به سرعت رسید.

امروز حدود 180 میلیون دوز واکسن داریم که حدود 115 میلیون آن در چهار ماه تزریق شده است. روزانه یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن تزریق شد. ما هر هفته بین 8.5 میلیون تا 600000 دوز واکسن تاج را به جمعیت امارات تزریق می‌کنیم.

دشمنان شگفت زده می شوند که چگونه تعداد 50000 ویزیت روزانه، 15000 بستری در روز، 8000 ویزیت فشرده روزانه و 700 کشته در روز تنها به دلیل نیروی انسانی به حدود 30 تا 50 مرگ در روز افزایش یافته است.

– نیروی بعدی که وجود دارد و باید به آن توجه کنیم نیروی علمی ماست، امروز نباید غفلت کنیم و باید از این شرایط استفاده کنیم و بدانیم که «ما می توانیم».

– متاسفانه ما در پوشش فعالیت هایمان ضعیف هستیم. بسیاری از فعالیت ها برای عموم نمایش داده نمی شود و فقط نقاط تاریک نشان داده می شود که مردم را ناامید می کند. کدام کشور موفق به تولید 5 نوع واکسن شده است؟ این نقطه قوت اصلی ماست.

– منتظر تایید واکسن های تولید شده در کشور توسط سازمان جهانی بهداشت هستیم، در حال حاضر حدود 30 میلیون دوز واکسن ایرانی وارد حوزه خدمات شده و واکسن نورا تا یک ماه آینده وارد بازار می شود.

  • حدود 20 روز از اولین موارد آمیکرون در کشور می گذرد و این مدت افزایش نیافته است، اما همچنان در آمادگی کامل هستیم و 20 هزار کیت در سراسر کشور توزیع می شود، همه بیمارستان ها آماده پاسخگویی به وضعیت سایر کشورها هستند. در کشور ما وجود ندارد. ما از مردم می‌خواهیم که به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند و به حفظ شرایط خوبی که در حال حاضر در کشور داریم کمک کنند.
  • سخنان دیروز بهرام عین اللهی نه تنها مجموعه ای از اغراق ها بود، بلکه در برخی موارد حتی اطلاعات نادرست داشت، از جمله اینکه وزیر بهداشت از شیوع آمیکرون در کشور بدون افزایش خبر داد و نمی دانست که تنها دو ساعت قبل از انتشار اطلاعات نادرست، رئیس سازمان بهداشت و درمان کشور خبر داده بود. مرکز اطلاع رسانی با 159 نفر این نوع جدید را در صفحه توییتر خود منتشر کرد. صبح دیروز محمد هاشمی که در چند روز گذشته آخرین آمار بیماران شناسایی شده توسط آمیکرون را بر اساس نتایج آزمایشات تشخیصی منتشر کرده بود، در سایت خود درباره آخرین وضعیت شیوع این سویه نوشت: دی / تهران 28، بوشهر. 3، هرمزگان 45، مشهد 35، مازندران 9، بابل 4، اصفهان 9، زاهدان 6، یزد 8، تبریز 3، شیراز 2، کوم 3، اراک 1، البرز 1، ارومیه 1، شهرکرد 1. کل موارد تایید شده / 159 مورد »

این آمار نشان می دهد که ورود غیرمجاز مسافران از مرز آبی جنوب شرق استان و همچنین آزادسازی و عادی شدن سفر و برگزاری مجالس آیینی، ملی و مذهبی در استان خراسان رضوی مشهد و استان هرمزگان را مجبور به ترک تهران کرده است. به دلیل اعداد و ارقام پیشی گرفت در حالی که تا امروز و در هر دو سال اپیدمی تاج در کشور پایتخت ها در خط مقدم بی توجهی به پروتکل ها و سطح بالای بستری، مرگ و میر و عوارض بودند، اما اکنون رقبا در خراسان رضوی و جنوب شرق کشور هستند. استان ها و کشورهای همسایه خلیج فارس و افغانستان گوی سبقت را از پنجره کشور گرفته اند.

در واقع به گفته روز گذشته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، شیوع آمیکرون در کشور همانند آخرین آمار و تا پایان 19 دی تنها در 4 روز 4 برابر و حدود 350 درصد افزایش یافته است. ابتدا تعداد کل بیماران 43 نفر بود. دوم اینکه در آمار 29 ژانویه، تهران همچنان از نظر تعداد مبتلایان به آمیکرون پیشتاز بود. و ناچیز به نظر می رسد، این گویاتر است.

علاوه بر این، آمارهای مربوط به تزریق نوبت سوم واکسن نشان می دهد که افراد بی اعتماد از این واکسن فاصله گرفته اند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، 59 میلیون و 869 هزار و 552 نفر نوبت اول، 52 میلیون و 42 هزار و 721 نفر نوبت دوم و 8 میلیون و 91 هزار و 164 نفر نوبت سوم واکسن کراون دریافت کردند، ضمن اینکه تعداد دوز تزریقی بود. ثالثاً در حالی که بیش از 70 درصد کشور با سینوفارم واکسینه شده اند و فاصله بین هر دوز بیش از 30 روز نیست، میزان تزریق نوبت سوم حتی با در نظر گرفتن جمعیت واکسن و دانش آموزانی که هنوز واکسن زده اند. به دوز سوم نرسیده است، حداقل باید بیشتر باشد. یک سوم دوز اول است، اما اعداد داستان متفاوتی را بیان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید