آقای سجادی وقتی کی روش می آید باید او را عبادت کنید!/ اگر می خواهید استعمار شوید او را بیاورید.


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881715

پیشکسوت فوتبال بومی ما گفت: آیا می خواهیم فردی که مدام ما را لوس می کند به تیم ملی برگردد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هداد عزیزی پیشکسوت فوتبال درباره شایعاتی مبنی بر حذف احتمالی دراگان اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال کشورمان و انتخاب کارلوس کی روش به جای او گفت: قبلا نظرم را درباره اسکوچیچ گفته ام. اگر بخواهیم به مردی که بهترین نتایج را با تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی کسب کرده است، فرصتی ندهیم، اوج نادانی و نامردی است. فوتبال خیلی عجیبی داریم. چند سالی است که دلالان در فوتبال ما چمباتمه زده اند و در سطح باشگاهی خود را به این فوتبال انداخته اند.

و افزود: متأسفانه دلالان بر سر فوتبال ما سایه می اندازند و هر کاری می خواهند انجام می دهند. قیمت بازیکنان را به 15 میلیارد و آرام آرام به 20 میلیارد رساندند. آیا بازیکنی در لیگ برتر ما ارزش این مبلغ را دارد؟ در مقطعی باید 20 میلیارد به فوتبالیستی بدهیم که 15 بازی برای ما انجام می دهد و با آن بازیکن قهرمان جام باشگاه های آسیا می شود. همه این هزینه ها زیر نظر دلالان و مدیران باشگاه های دولتی است.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان درباره اینکه شاید سکوت اسکوچیچ و برخورد منفعلانه اش با برخی درخواست ها باعث شده در شرایط حساس کنونی گزینه های مختلفی را برای تیم ملی ببینیم، توضیح داد: دوست داریم عده ای به ما تحمیل کنند. اگر کسی برای حقوق صحبت نکند، هر روز او را می گیریم و گزینه ای را انتخاب می کنیم. پسری مثل کیروش آمد که نمی دانم درباره قراردادش بگویم ترکمنچایی یا گلستان. ترکمنچا با ما قرارداد بست، شاید جز دلالان، اهالی فوتبال، فدراسیون و وزارت ورزش فراموش کردند که جامعه فوتبال، فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و… ما را مردم نمی دانند. . چگونه دوباره در مورد او صحبت کنیم آیا می خواهیم فردی که مدام ما را خراب می کند به تیم ملی برود؟ میرشاد مجدی و دوستانش در فدراسیون و هیات مدیره می دانند در دوران سرمربیگری کی روش در تیم ملی چه گذشت؟

عزیزی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال موضع رسمی نسبت به این موضوعات اعلام نکرده است، اما بین صحبت های سرمربی تیم ملی و میرشاد مجدی در مورد انتخاب حریفان تدارکاتی تفاوت وجود دارد که اسکوچیچ می گوید ما پرسیدیم. در مورد قوی ترین بازی ها اما رئیس فدراسیون این سوال را رد کرد و گفت: اجازه بدهید ابتدا یک مثال از کی روش بزنم. زمانی که قبل از جام جهانی 2018 سرمربی تیم ملی بود، تیم ملی کشورمان را به اردویی در روسیه برد. اهالی فدراسیون فوتبال می دانند که برای این اردوی 10 روزه 3 میلیون دلار هزینه شده است. با همه غنایم فدراسیون ملی فوتبال و دارایی که راه دیگری را انتخاب کنیم؟ آنها در این اردو که 3 میلیون دلار هزینه داشت چه کردند؟ اگر بازیکنان و کادر فنی ما در این اردو صبحانه و ناهار 1000 دلاری می خوردند. اگر هر نفر روزی 3000 دلار بخورد و 100 دلار برای نان، پنیر و گوجه‌فرنگی خود برای صبحانه و 10100 دلار برای چلوک‌بابای خود برای ناهار بگذارد، این می‌شود روزی 3000 دلار و در 10 روز 30000 دلار.

وی ادامه داد: کل هزینه ما در این اردو یک میلیون دلار بود. اگر به روسیه 500 هزار دلار برای بازی بدهیم، این مبلغ به 1 میلیون و 500 هزار دلار می رسد. 500000 دلار خرج هزینه های دیگر کنیم آقایان، 1 میلیون دلار باقی مانده چطور؟

اسطوره ملبورن افزود: “اکنون فدراسیون ما 100 هزار دلار باقی مانده است.” من هرگز در مورد مشکلات فنی کی روش صحبت نمی کنم، اما درباره رفتار او صحبت می کنم. من می گویم زمانی که ایشان سرمربی تیم ملی بودند، ما در کلنی کی روش بودیم. میخوایم دوباره مستعمره این مرد بشیم؟میخوایم دوباره هرچی میخواد بهمون بگه؟ اگر می خواهید، کیرو را برگردانید.

عزیزی گفت: مقابل انگلیس و ولز با کی روش در جام جهانی چه اتفاقی برای ما می افتد و چه تضمینی برای ما وجود دارد؟ نتایجی که در جام جهانی 2014 و 2018 کسب کرد، برونکو در جام جهانی 2006 هم گرفت! حشمت مهاجرانی در جام جهانی 1978 و جلال طالبی در جام جهانی 98 نیز نتایجی به دست آوردند که تیم ملی کشورمان همیشه حذف می شد.

وی با بیان اینکه کم کاری اسکوچیچ و سکوت او در مقابل صحبت های مجدی شاید یکی از دلایلی باشد که ما را در مورد ترس او از بازی دوستانه با تیم های بزرگ به این نتیجه می رساند: این بازی موش و گربه است. تیم های قوی دنیا با ما بازی نمی کنند و اگر هم بازی کنند پول کلانی می خواهند که ما نداریم. آیا در دوره قبل و برای جام جهانی 2014 و 2018 بازی های بد زیادی انجام ندادیم؟ یادت رفته ما با سیرالئون بازی کردیم که پاهای بازیکنانش دمپایی داشت.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان افزود: چگونه می توان چنین اشتباهاتی را در اسکوچیچ، بنده خدایی که در هر شرایطی فوتبال ما را ساخت و تیم ما را به جام جهانی رساند و بهترین نتایج را کسب کرد، چنین اشتباهاتی پیدا کنیم، چه تیم هایی هستیم. با بازی در زمان کی روش؟به غیر از آفریقای جنوبی و سیرالئون چه تیمی بازی کرده ایم؟

عزیزی با توجه به اینکه تیم ملی در آن زمان با تیم هایی مثل تونس، الجزایر و … بازی می کرد و تعداد بازی ها خیلی بیشتر از الان بود، گفت: تعداد بازی ها بیشتر بود چون کی روش هر چقدر می خواست فحش می داد. اما اسکوچیچ این کار را با وزارت ورزش انجام نداد. آقای حمید سجادی که ورزشکار است می داند که دلال ها دنبال راه هستند. اگر می خواهید او را برگردانید، باید تا کمرش خم شوید. اگر برای این کار آماده هستید و کمرتان آسیبی ندیده است، روش را دوباره انتخاب کنید.

در مورد گزینه هایی مانند برانکو ایوانکوویچ و برخی مربیان ایرانی مانند علی دایی و نکونام و اینکه آیا با فرصت محدود تا جام جهانی و در شرایطی که تیم ملی تنها دو بازی دوستانه انجام دهد، مورینیو و گواردیولا نیز نیمکت نشین خواهند شد. از تیم؟ ملی شک القمران گفت: همه حرف من یکی است. وقتی از یک تیم باشیم و در یک گروه باشیم ممکن است اتفاقی برایمان بیفتد اما در شرایط فعلی جام جهانی 2022 هیچ اتفاقی برای ما نمی افتد. در جام جهانی 2014 با آرژانتین و در سال 2018 با پرتغال و اسپانیا همگروه بودیم. ما هنوز شانس کمی برای صعود داریم، اما این موضوع ربطی به آوردن کسی ندارد، چون هیچ تیمی با ما بازی دوستانه انجام نمی دهد و ما فیفادی را برنامه ریزی نکرده ایم. به همین دلیل از وزیر ورزش می خواهم که توسط دلالان گمراه نشود زیرا تیم ملی با اسکوچیچ بهترین نتایج را کسب کرد.

وی درباره اینکه به نظر می رسد بعد از اتفاق مهدی طارمی و اسکوچیچ، رختکن تیم ملی با سرمربی کروات هماهنگ نیست، گفت: اصلا فرقی نمی کند که رختکن هماهنگ باشد یا نه. من کاری به بازیکنان ندارم، اما خیلی خنده دار است که بگویم رختکن با مربی هماهنگ نیست. برای درک اینکه او همسو نیست. اسکوچیچ اولین مرد فنی ماست و هرکس با او مخالف است باید به خانه برود. ما از چه می ترسیم؟ آیا وقتی نگران یکدیگر هستیم می خواهیم جام جهانی را ببریم؟

مهاجم سابق تیم ملی کشورمان تصریح کرد: این تیم ملی جمهوری اسلامی ایران نام دارد و متعلق به همه است. فرقی نمی کند چه کسی رتبه دارد یا نه.

وی درباره عدم حضور میرشاد مجدی در کشورمان توضیح داد: متاسفانه هیئتی داریم که در بحبوحه جنگ است. برای دوستان این اتفاق نیفتاد، اما همه شمشیرها بسته بودند.

عزیزی که با برنامه ورزشگاه صحبت می کرد، گفت: پس کی در جریان است؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید