آمریکا با کمی اغراق مسئول مستقیم طولانی شدن مذاکرات است

آمریکا با کمی اغراق مسئول مستقیم طولانی شدن مذاکرات است

روز جدید وی گفت: ایران برای یک توافق خوب و پایدار آماده است، اما طرف آمریکایی با مقداری زیاده خواهی مسئول مستقیم طولانی شدن مذاکرات تا کنون است.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه پادشاهی عمان امشب در گفت و گوی تلفنی با حسین امیر عبداللیان وزیر امور خارجه درباره برخی مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک از جمله برقراری آتش بس در یمن و مذاکرات وین.

وزیر امور خارجه عمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرد و از نقش و تلاش ایران در این زمینه قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع زمینه های لازم را فراهم کند. برای مذاکره بین همه طرف های یمنی و برای بازگشایی مرزهای این کشور.

امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به همتای عمانی و دولت و ملت عمان و ابراز امیدواری برای پایدار ماندن آتش بس در یمن، از نقش سازنده عمان در این زمینه قدردانی کرد.

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر مهم است، رفع کامل محاصره بشردوستانه به موازات تداوم آتش بس است. اکنون ارسال کمک های بشردوستانه به مردم یمن نیز بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات وین نیز با انتقاد از اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه برخی افراد و شرکت های ایرانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای یک توافق خوب و پایدار آماده است اما کشور آمریکایی با کمی زیاده خواهی. ، مستقیماً مسئول تمدید مذاکرات تاکنون است.

گفتنی است وزرای امور خارجه ایران و عمان بر ادامه رایزنی ها و رایزنی های مستمر پیرامون موضوعات در دستور کار دو کشور توافق کردند.

دیدگاهتان را بنویسید