ما مذاکرات مستقیم با آمریکا داریم، اما رسمی نیست. اگر اتفاقی بیفتد، این مذاکرات معمولا تمام می شود

ما مذاکرات مستقیم با آمریکا داریم، اما رسمی نیست.  اگر اتفاقی بیفتد، این مذاکرات معمولا تمام می شود

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در حال مذاکره مستقیم با آمریکا هستیم و اگر مشکل خاصی وجود داشته باشد، مذاکرات میانجی‌گری انجام می‌شود. البته مذاکرات مستقیم رسمی نیست، اما وقتی اتفاقی می افتد معمولاً اتفاق می افتد.» وی درباره نتیجه مذاکرات بدون واسطه با آمریکا گفت: این مذاکرات بیشتر برای دادن پول بلوکه شده به جمهوری اسلامی ایران است. و موضوع زندانیان و مصادیق آن نیز مطرح شد و ایران نیز با این موضوعات موافق است.

مالکی گفت: ما با آمریکا گفت‌وگوهای مستقیم داریم، البته این مذاکرات به صورت رسمی انجام نمی‌شود و محدود است.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکراتی که با میانجیگری آمریکایی ها انجام شد، نتایجی را به دنبال داشت.

وی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آمریکایی ها مرتکب یک اشتباه راهبردی شدند و آن نبود سیاست واحد در قبال برجام بود و فراز و نشیب هایی داشت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اقدام راهبردی، از همان ابتدا کاملاً روشن بود و اکنون هم این راه است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشته اند و دیداری که پادشاه عمان با رهبر انقلاب و سایر مسئولان کشورمان داشت در همین راستا بود و من نیز به عمان چندی پیش در راس این هیات و دیدار با مقامات این کشور بر همین اساس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها گفتند توپ در زمین جمهوری اسلامی ایران است اما ما ثابت کردیم که اینطور نیست. ما از میز مذاکره خارج شدیم اما اتاق مذاکره را ترک نکردیم و بر اساس منافع ملی خود عمل کردیم.

مالکی تصریح کرد: ما در حال مذاکره مستقیم با آمریکا هستیم و اگر موضوع خاصی وجود داشته باشد، مذاکرات میانجی‌گری انجام خواهد شد. البته مذاکرات مستقیم رسمی نیست، اما اگر مواردی باشد معمولاً انجام می شود.»

وی درباره نتایج مذاکرات بدون واسطه با آمریکا گفت: این مذاکرات عمدتا برای این است که پول بلوکه شده را به جمهوری اسلامی ایران بدهند و موضوع زندانیان و مصادیق آن نیز مطرح شد و ایران نیز موافق است. این مسائل.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا آزادسازی منابع ایران در عراق بر اساس مذاکره بدون میانجیگری با آمریکا بوده است؟ وی گفت: سال هاست که سد راه منابع ایران شده اند که این خلاف استانداردهای جهانی است. الان هم اگر می خواهند بدهند باید قبلا می کردند و این مذاکرات تاثیر گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید