معمولا؛ ترکیب جنگ و فضای مجازی


ساعت: 17:37
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843636

عادت، ادراک فرد را از دنیای اجتماعی اطرافش و واکنش او به آن را سازماندهی می کند، رفتار او را شکل می دهد، ارزیابی او را از جهان اطرافش شکل می دهد و رفتار او را شکل می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، عادات در بین افراد دارای پیشینه مشابه (از نظر طبقه اجتماعی، مذهب، ملیت، قومیت، تحصیلات و حرفه) رایج است، زیرا عادات از طریق تقلید به دست می‌آیند و منعکس‌کننده تجربیات شخصی افراد و واقعیتی است که آنها زندگی کرده‌اند. تأثیر زیادی بر روند اجتماعی شدن و امکانات عینی آنها دارند. بنابراین، عادت نشان می دهد که چگونه فرهنگ گروهی و تاریخ فرد، ذهن و بدن را شکل می دهد.

معمول در واقع از طریق استفاده از نفوذ اجتماعی و قراردادها منجر به درک مردم از مشکلات مختلف در سطح جامعه واقعی و در 10 سال اخیر در دنیای سایبری می شود.

بوردیو جامعه شناس فرانسوی معتقد است مدل هایی مانند مدل های ادراک و طبقه بندی، درک کامل، عاطفه و کنش به افراد این امکان را می دهد که بدون تفکر حسابی و غریزی راه حل های جدیدی برای موقعیت های جدید بیابند. این رفتارهای شخصی، سلیقه ها، شهودات اخلاقی و عادات بر فرصت های دگرگونی زندگی انسان تأثیر می گذارد. پیر بوردیو معتقد است که بازتولید ساختار اجتماعی نتیجه عادات افراد است. (بوردیو، 1987)

حال با توجه به درک مفهوم عادت‌سازی می‌توان نتیجه گرفت که دولتی در عصر جنگ‌های سایبری-شناختی می‌تواند موفق باشد که با توجه به ارزش‌ها و هویت اصیل اجتماعی-فرهنگی خود، عادات در ساختار ذهنی خود را نشان دهد. جامعه را به صورت متقاعدکننده و تعاملی با دو هدف تبیین ارتقای مقبولیت و مشروعیت آن. در این جامعه افراد با ساختارهای حکومتی و به دور از اخبار جعلی، مطالب مستأصلانه و تحقیرآمیز، به دور از هجمه های شناختی دشمن و رقیب و… تعامل مناسبی دارند و ذهن آنها توسط دشمن طراحی نمی شود. و همچنین دانش محاسباتی و ادراکی.آنها نمی یابند.

اما با شرایط کنونی جامعه ما (وجود فضای مجازی، نداشتن سواد رسانه ای در بین مدیران، کارکنان و مردم، عدم رعایت تذکرات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در فضای مجازی و حاکمیتی، در فضای مجازی و با فضای مجازی، فقدان سواد رسانه ای فقدان سند حاکمیت سایبری و پهن کردن فرش قرمز با این فضای مجازی آزاد و به هم ریخته علیه دشمن و … توسط پیام رسان، رسانه های اجتماعی و رسانه های غربی و مهم ترین داده های بزرگ مردمی که به عنوان مهمات برای عادت و عادت استفاده می شود.

با توضیحات فوق، عادت گرایی را می توان یکی از محورهای اصلی جنگ علیه ایران اسلامی دانست، چرا که بر اساس تعاریف نظامی- ترکیبی، قلب ها و ذهن ها مورد حمله و تسخیر فضای مجازی قرار می گیرند.

این جنگ با استفاده از این عادت 3 ماموریت اصلی را در کشور دنبال می کند:
1- تولید و انتشار اخبار جعلی با هدف قطب بندی شناختی — »تبدیل امنیت به شک و عشق به نفرت در جامعه
2- کاشتن بذر بی اعتمادی در جامعه با استفاده از فضای مجازی و خدمات مبتنی بر سایبر.
3- ایجاد ناامنی روانی گسترده در جامعه و در نتیجه ایجاد شکاف ها و کاستی های اجتماعی، نسلی و یکسان.

در این جنگ شناختی – ترکیبی مبتنی بر عادت، دشمن برنامه میان‌مدت و بلندمدت ویژه‌ای برای شکستن مقاومت‌های روانی و روانی و کاهش تاب‌آوری در سطح جامعه دارد و مرحله بعدی را با ایدئولوژیک‌سازی و کاهش حساسیت به ارزش‌های والاست. . انقلاب اسلامی و منویات ائمه انقلاب سعی دارد جامعه را به سمت ارزش های خود هدایت کند.

به عنوان مثال در زمینه سبک زندگی در شبکه غیر اجتماعی اینستاگرام که سلاح اصلی تروریسم سایبری آمریکایی در این زمینه است، می توان به افراد مشهور استخدام شده و حوزه های مرتبط با وبلاگ نویسان مانند مد بلاگر، فود بلاگر، بیوتی بلاگر، بلاگر اشاره کرد. مادران و دیگران.) آنها به نرمی و نامرئی سعی در ایجاد عاداتی دارند که تأثیرات آنها به طور عینی در کف جامعه قابل مشاهده است.

سید علیرضا آل داود; کارشناس فضای مجازی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید