برخی در کوتاهی حکومت اغراق می کنند


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896053

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه کار بزرگ دولت می توانست بسیار دلگرم کننده باشد، گفت: از من و شما تا مجلس گرفته تا صدا و سیما تا رسانه ها می توانستیم با پوشش مناسب و گسترده امید ایجاد کنیم. اما این اتفاق نیفتاد، اما عده‌ای فکر می‌کردند که اگر دولت اگر فضای کوتاهی داشته باشد، مردم را افزایش می‌دهند و ناامید می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها در سخنرانی پیش از دستور خود در نهمین جلسه این شورا گفت: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند خداوند فرمود: ای بندگان خدا، ای فرزندان آدم! «تو با من انصاف نکردی، من محبت خود را با نعمت به تو نشان دادم، و با انجام گناه، دشمنی خود را با من نشان دادی، من خیر و نیکی را بر تو و تو بدی فرستادم.

وی با ذکر این حدیث و تاکید بر خدمت به مردم گفت: یکی از بزرگترین نعمت های الهی این است که خداوند به فردی فرصت خدمت به مردم را می دهد. این مردم هستند

سروری افزود: خداوند به ما این نعمت را داده که در بین این همه مردم به مردم خدمت کنیم و عشق ما را در دل مردم قرار داده تا به ما رای دهند و به ما فرصت خدمت بدهند. مردم هم با هزاران امید برای حل مشکلاتشان به ما رای داده اند. اگر بخواهیم شکر نعمت ها را داشته باشیم و رضایت خداوند را دریافت کنیم، باید خود را وقف خدمت به مردم کنیم.

رئیس شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر خدمت به مردم، تصویب قوانین و مصوبات است. به عنوان مثال اگر قانونی برای تسهیل درمان مردم تصویب شود، مشکل بسیاری از مردم حل می شود.

مقامات در خط باریک بین بهشت ​​و جهنم قدم می زنند

وی با تاکید بر گره گشایی از کار مردم ادامه داد: ما وزیران یک لبه باریکی را طی می کنیم که یک طرف بهشت ​​و یک طرف جهنم است و اگر در وظایفمان کوتاهی کنیم همانجاست که خداوند می فرماید شما نعمت را تبدیل به موسیقی کردید و که دشمن خداست

سروری در بخشی دیگر از سخنان خود به هفته دولت اشاره کرد و ضمن اشاره به سخنان حکیمانه رهبری مبنی بر امید آفرینی در دیدار با هیئت دولت، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب برای امیدواری به مردم است. مردم باید نشانه ای کامل برای همه مسئولین باشند. مقام معظم رهبری امیدواری مردم را راهبردی تغییر ناپذیر دانسته و تاکید دارند که کارکنان باید امیدوار و امیدوار باشند و این امر در گفتار و عمل متجلی شود.

رئیس شورای عالی استان با اشاره به پروژه بزرگ آبرسانی غدیر در استان خوزستان تصریح کرد: کارشناسان می گویند این پروژه حداقل سه سال به طول انجامید اما دولت در مدت ده ماه آن را به اتمام رساند. آب شرب 26 شهر و 1600 روستا و چهار میلیون و هفتصد هزار نفر با این شرایط نامناسب آب تامین شد، مشکل آب شرب آنها حل شد، اما این کار عظیم چه تاثیری داشت؟

وی افزود: این کار بزرگ می توانست بسیار امیدوارکننده باشد. از من و شما تا مجلس و صدا و سیما و رسانه ها می توانستیم با پوشش مناسب و گسترده امید ایجاد کنیم، اما این اتفاق نیفتاد، اما برخی اگر دولت ایرادی داشته باشد، اغراق می کنند.» و مردم را ناامید کردند.

رئیس شورای عالی استان گفت: در شورای عالی استان از دور مقدماتی وارد میدان عمل می شویم و تعاملات اولیه را با نهادها برقرار می کنیم.

و ادامه داد: به عنوان مثال موضوع اسناد وثیقه که خیلی ها را به وجد می آورد امروز با تعاملی که با وزارت کشور انجام شد به تصویب می رسد.

سروری به موضوع باغات نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: نقش مهندس چمران در حل مشکل باغات مشهود است، متاسفانه در چهار سال گذشته شوراها به ویژه در شورای شهر تهران تصمیم اشتباهی گرفتند و مردم متضرر شدند اما امروز با همکاری استانداران شوروی استان ها و مجمع شهرداران کلانشهرها و شورای شهر تهران در حال تعیین تکلیف باغات هستیم.

بالاخره رئیس شورای عالی استان ابراز امیدواری کرد که این شورا از این جلسه وارد عرصه برنامه ریزی شود تا هر جلسه گرهی در زندگی مردم باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید