عین الهی اغراق می کند، جمع استیضاح

عین الهی اغراق می کند، جمع استیضاح

روز جدید : همان روز بعد که بهرام عین الهی درباره دستاوردهای دولت سیزدهم در کنترل تاج و واردات واکسن صحبت کرد، نمایندگان مجلس نامه او را تقدیم مجلس کردند.

بهرام عین الهی وزیر بهداشت رئیسی با 600 و 700 تلفات از زمانی که کشیش به جمهوری و وزارت بهداشت رفته است در اوج روزهای اوج تاج و تخت تلاش می کند تا نقش اپوزیسیون را ایفا کند.روحانی ثبت نام و وارد کشور شده است. دولت سیزدهم را ناجی کشور در این عرصه دانست.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران قهرمانانه با ولیعهد مخالفت کردند، واکسن‌های ایرانی را که قرار بود در اوایل دهه 1400 به مردم تحویل داده شود و در اواخر سال در دسترس قرار گرفت، داد و اکنون که به نظر می‌رسد سازمان غذا و دارو تصمیم به بستن استاپ گرفته است. واردات واکسن و تمرکز روی واکسن های ایرانی که هنوز مورد تایید جهانی نیستند!

به نظر می رسد عین الهی که به دلیل این تحریم ها صحبت های محمد محبر رئیس خود را برای تولید نکردن واکسن برکت فراموش کرده بود، تحریم ها را مولفه موثری در مبارزه با کوئید ندانست. او سعی کرد چیزهایی را بگوید که ما پشت سر گذاشتیم. دو مرحله تاج گذاری، اما قدرت ما زمانی نشان داده شد که هیچ بیماری روی زمین وجود نداشت، در حالی که در بسیاری از کشورها نمی شد همه بیماران را در بیمارستان ها بستری کرد! بیشتر روی موقعیت های خود در غلبه بر تاج مانور دهید.

عین الهی در ماه های اخیر 180 میلیون دوز واکسن وارداتی مانور داده و 115 میلیون واکسن تزریق کرده است. تزریق روزانه یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن در وزارت او برنده محسوب می شود، هرچند که او واکسن لکه بینی خود را خیلی زودتر در اواخر سال گذشته دریافت کرده بود و بعداً در دفاع از محمد محبر اعلام کرد که واکسن برکت را تبلیغ می کند. او واکسن را تزریق کرد، اما اگر هنوز وزیر بهداشت بود، بهتر بود روزانه 50000 ویزیت، 15000 بستری، 8000 مراقبت های ویژه و 700 مرگ را در زندگینامه خود با سرفصل های بزرگتر از چهار سال بعد ثبت می کرد. تا آن زمان – بارها در این موضوع تجدید نظر شود و روی امکانات وزارتخانه هایی که هنوز موفق به دریافت تاییدیه جهانی برای ده ها واکسن ایرانی در انتظار ورود به مراکز واکسیناسیون نشده اند زیاد مانور ندهد.

وی افزود: متأسفانه ما در پوشش فعالیت‌های خود ضعیف هستیم. وی گفت: بسیاری از فعالیت ها برای مردم نمایش داده نمی شود و تنها نقاط تاریکی نشان داده می شود که مردم را مستأصل می کند. وی بار دیگر از نیرویی به نام تولید واکسن داخلی صحبت کرد و با افتخار تاکید کرد که کدام کشور موفق به تولید پنج نوع واکسن شده است؟ این نقطه قوت اصلی ماست.

در دعوایی که در روزهای اخیر عین الهی از مجلسی به مجلس دیگر رفته و در تمامی مراسم ها از توانمندی های وزارتخانه خود صحبت کرده است، 21 نماینده خواستار استیضاح وی شده اند و طراح اصلی استیضاح کمال حسین پور نماینده سردشت و پیرانشهر است.

نمایندگان دلایل مختلفی برای استیضاح وزیر بهداشت دارند اما اطلاعات نادرست او از آمار آمیکرون در روزهایی که از جمهوری عازم بهارستان می شود به پاشنه آشیل او تبدیل می شود.

وزیر بهداشت اعلام کرد که شیوع آمیکرون در روزهای اول پس از تایید ورود ویروس جهش‌یافته به کشور افزایش نیافته و نمی‌دانست که تنها دو ساعت قبل از اعلام اطلاعات نادرست در مورد تعداد مبتلایان به آمیکرون، رئیس مرکز اطلاع رسانی بیماری های واگیر ۱۵۹ در صفحه توئیتر خود این سویه جدید را منتشر کرد.

محمد هاشمی صبح شنبه که در روزهای اخیر آخرین آمار بیماران شناسایی شده توسط آمیکرون را بر اساس نتایج آزمایشات تشخیصی منتشر کرده بود، درباره آخرین شیوع این سویه در سایت خود نوشت: ۱۱ مورد مثبت آمیکرون در کشور تا دی ماه. ; تهران 28، بوشهر 3، هرمزگان 45، مشهد 35، مازندران 9، بابل 4، اصفهان 9، زاهدان 6، یزد 8، تبریز 3، شیراز 2، کوم 3، اراک 1، البرز 1، ارومیه 1، شهرکرد کل مقالات مصوب، 159 مورد.

البته آمیکرون تنها دلیل حضور عین الهی در مجلس نخواهد بود، نمایندگان 8 دلیل دیگر برای استیضاح وی دارند، از نیروهای متخصص در بدنه وزارتخانه استفاده نکنند، در چارچوب خودکفایی کشور عمل نکنند. تهیه دارو و تخلفات گسترده در این زمینه، به وعده ها و طرح های ارائه شده به مجلس در جریان رای اعتماد و ضعف در ساماندهی نیروی انسانی متخصص یعنی. کادر پزشکی و جلوگیری از مهاجرت آنها.

حال باید دید عین الهی با چه دلایل و مدارک قابل قبولی می تواند جایگاه خود را در وزارت بهداشت حفظ کند و دیگر از جمهوری به بهارستان سفر نکند و اگر حمایت هایش کافی نباشد اولین نخست وزیری خواهد بود که سیزدهم را ترک می کند. دولت برای همیشه و به دانشگاه برگردید و شاید دوباره نامه مخالف واردات واکسن را امضا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید