احتمال موج دیگری از کرونا در هفته های آینده / رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با سویه جدید


ساعت: 10:54
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919858

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از احتمال موج جدید کرونا در هفته‌های آینده خبر داد.

شهنام عرشی رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از احتمال وقوع موج دیگری از کرونا طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد وقوع موج جدیدی از کرونا خواهیم بود. موجی از کرونا در آغاز فصل زمستان رخ می دهد، چرا که با فرا رسیدن تعطیلات سال نو شاهد افزایش سفر به کشورهای اروپایی هستیم و بسیاری از هموطنان از این فرصت استفاده کرده و وارد کشور می شوند.

عرشی با اشاره به اینکه احتمال شیوع کرونا و پیک های جدید در کشورهای دیگر وجود دارد، گفت: این احتمال و نگرانی وجود دارد که موج جدیدی از کرونا در کشورهای مختلف از جمله ایران خود را نشان دهد چرا که بسیاری از مسافران فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند. و از ماسک استفاده کنید کمتر رایج است و مهمتر از همه، افرادی که ناقل ویروس هستند می توانند در سفر بیماری را به دیگران سرایت کنند.

به گفته وی، خوشبختانه در دو ماه گذشته هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور نداشته ایم، علیرغم اینکه در برخی از مناطق جهان مانند اروپا، آمریکا، آسیای جنوب شرقی و کشورهایی مانند چین و ژاپن موجی کرونا بارها رخ داده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای ردیابی موج جدید گفت: البته نمی‌توان جلوی این ویروس را گرفت، اما توصیه می‌شود افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند، پروتکل‌های لازم را رعایت کنند. . همچنین مردم امسال یک دوز واکسن کرونا به خود تزریق کنند.

آرشی در پایان تصریح کرد: همچنین افرادی که از طریق مرزها وارد کشور می شوند باید سابقه واکسیناسیون را به همراه داشته باشند یا PCR منفی دارند.

باید بگویم؛ سویه BQ.1.1 جدیدترین سویه Omicron است که گفته می شود در چین پدید آمده است. درست مانند اولین بار که شیوع ویروس کرونا از این کشور به کشورهای دیگر آغاز شد و در عرض چند ماه همه کشورها درگیر این ویروس کشنده شدند.

تجربه پاندمی کرونا در کشور این را نشان داد نژاد سلام تازه دنیا، حداقل یک ماه دیر وارد ایران شد هستند و همین اتفاق می تواند بیفتد نژاد جدید نیز معتبر است. بنابراین، باید منتظر ورود باشید نژاد در کشور ما جدید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید