نرخ انتقال بالای سویه Omicron جدید در مقایسه با Delta / رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه ایمن ماندن از Omicron است

ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789863

علی گوهری با اشاره به اینکه سویه جدید آمیکرون از سرعت انتقال بالایی برخوردار است، گفت: طبق بررسی های انجام شده تفاوت این نوع جهش یافته با نوع دلتا در میزان بالاتر انتقال ویروس به انسان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی گوهری متخصص عفونی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص سویه جدید آمیکرون به مرآت گفت: جهش جدیدی به نام جهش جدید به نام آمیکرون معرفی کردند.

گوهری گفت: هر جهش در ویروس ماهیت ویروس را تغییر می دهد.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه سویه جدید آمیکرون از سرعت انتقال بالایی برخوردار است، تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده توسط متخصصان، تفاوت این نوع جهش یافته با نوع دلتا در انتقال سریعتر ویروس است. برای مردم.

وی با بیان اینکه از مرگ و میر و افزایش بیماری زایی این ویروس اطلاعی در دست نیست، افزود: با توجه به اینکه این سویه به تازگی در دنیا کشف شده است، هنوز اطلاعاتی در مورد مرگ و میر و بیماری زایی آن وجود ندارد و باید باشید. اطلاعات کافی بدست آورید

گوهری بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: طبق بررسی های انجام شده تنها راه در امان ماندن از این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی معرفی شده در مرحله اول و اول است. واکسیناسیون کامل است

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه هیچ واکسنی که برای ویروس های مختلف طراحی شده در بشریت کاملا بی خطر نبوده است، گفت: واکسن تاج مانند کلاه ایمنی عمل می کند. شما ممکن است بیمار شوید، اما واکسن از مرگ جلوگیری می کند و او خواهد مرد.

وی با اشاره به اینکه در این دو سال هر بار که پروتکل ها کنار گذاشته شد، ویروس نوع جدیدی از آن را معرفی کرد، خاطرنشان کرد: هر بار که از رعایت پروتکل غفلت می کنیم نوع جدیدی ایجاد می شود، بنابراین همه باید پروتکل را رعایت کنند. «شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی با ما برای کاهش مرگ‌ومیر کار می‌کنند.

گوهری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در تلاش برای ایجاد امنیت سلامت در جامعه است، افزود: از مردم می خواهیم پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهند و همه برای واکسیناسیون اقدام کنند.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید