عادی سازی؛ التهاب سویه جدید کووید 19 / واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها؛ بهترین راه برای جلوگیری از افزایش موج جدید کرونا

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799162

به گفته کارشناسان بهداشت، با توجه به گسترش اومیکرون در کشور، عادی سازی می تواند راهگشای یک بحران جدید با فعالیت ویروس جهش یافته آفریقایی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ این روزها شیوع ویروس امیکرون و موج گسترده این سویه در بسیاری از کشورها با چالش های جدی مواجه شده است، ویروس شروری که برخی را در کشور ما نیز درگیر کرده و در صورت عادی شدن بدون شک می تواند فاجعه بار باشد.

به گفته مقامات بهداشتی، کرونا یک تهدید جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شیوع کم بیماری‌های جدی را بخوریم.

اگرچه Omicron از نظر بیماری زایی پایین گزارش شده است، اما نشان داده شده است که بسیار مسری است و در صورت گسترش گسترده ویروس در جامعه، بسیاری از آنها به بیماری شدید مبتلا خواهند شد، وضعیتی که بدون شک منجر به تعداد زیادی ویزیت پزشکی خواهد شد.

اما در حالی که شاهد شیوع این گونه از تاج هستیم، پس از گذشت نزدیک به 2 سال، تعداد مرگ و میر ناشی از کووید در کشور کاهش چشمگیری داشته است که معمولاً با فعالیت ویروس جهش یافته آفریقایی می تواند دریچه ای برای بحران جدیدی باشد. .

اهمیت کنترل مرزهای استان

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مرز سیستان و بلوچستان و گسترش omcron در اکثر کشورها، کنترل مرزهای استان بر تردد بسیار جدی است و باید مردم را به دقت رصد کرد. کارت واکسن باید ضمیمه شود.

وی افزود: تبیین وضعیت کشورهایی که در حال حاضر در امر اومیکرون مشغول هستند و مقایسه آمار واکسیناسیون این کشورها با کشورمان نشان می دهد که ما در معرض خطر هستیم و باید در این زمینه حساسیت ویژه ای داشته باشیم.

لزوم افزایش تلاش دستگاه ها

بیجار با اشاره به خطر گسترش موج جدید کرونا در صورت عادی سازی، گفت: بازدارندگی از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون فقط مقاومت مردم نیست و باید تلاش ها در این زمینه توسط دستگاه های مسئول تشدید شود.

وی با بیان اینکه باید حساسیت را افزایش دهیم، گفت: عادی سازی افزایش یافته و درصد افرادی که پروتکل ها را رعایت می کنند و از ماسک استفاده می کنند کاهش یافته است.

معاون استاندار افزود: انتظار می رود همه رسانه ها به گونه ای عمل کنند که ترس از شیوع تاج و تنش در بین مردم نهادینه شود زیرا ایجاد این حساسیت و نگرانی در بین مردم انگیزه عمل به دستورات را افزایش می دهد.

وی افزود: باید بررسی شود که چه گروهی و در چه سنی گروه هایی که واکسینه نشده اند و راهکارهای لازم برای واکسیناسیون این گروه ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید