نشانه هایی از ورود موج هفتم کرونا به کشور / رعایت 5 درصد پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883843

معاون بهداشتی رئیس گروه بهداشت محیط استان کرمانشاه بیان کرد؛

امیر کرمی گفت: اکنون در بیشتر نقاط جهان و کشورمان نشانه هایی از ورود موج هفتم کرونا مشاهده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در بیشتر نقاط جهان و کشورمان نشانه هایی از ورود موج هفتم کرونا مشاهده می شود و به تدریج بر تعداد بیمارستان ها و بیماران سرپایی با PCR مثبت افزوده می شود.

وی افزود: تجربه 6 پیام رسان قبلی نشان داد که ویروس کرونا در استان کرمانشاه نسبت به سایر استان ها دیر شروع شد تا جایی که در هفته گذشته تمامی شهرهای کرمانشاه از نظر شیوع در وضعیت آبی قرار گرفتند. ویروس کرونا اما هم اکنون چند شهر استان کرمانشاه زرد شده اند تعداد بیماران و موارد بستری در بیمارستان رو به افزایش است.

کرمی تصریح کرد: خوشبختانه سویه غالب کرونا در زیر سویه آمیکرون است که شدت و قدرت بیماری زایی در آن کم است، اما به دلیل آرامش قبل از طوفان در یکی دو ماه اخیر که باعث شده مردم پروتکل ها را نادیده بگیرند و استفاده کنند. ماسک ها نگران شیوع در قله هفتم هستیم.

وی گفت: تا اوایل خرداد ماه بسیاری از شاخص‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی، حمل‌ونقل، ادارات، مغازه‌ها، استخرها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها و … رعایت شده و میزان رعایت آن بالاست. قبلاً 70 درصد بود و اکنون گاهی اوقات شاخص های رعایت پروتکل های اجتماعی به ویژه استفاده از ماسک به 5 تا 10 درصد می رسد و این بسیار نگران کننده است.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علت کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی را بدتر شدن وضعیت شهرها در خصوص شیوع ویروس کرونا در سال گذشته عنوان کرد. تا دو ماهگی و در فصل گرما.

کرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت مسافر در تاکسی، قطار، هواپیما، اتوبوس و … وجود دارد. پر است، هیچ فاصله ای رعایت نمی شود و از ماسک استفاده نمی شود.

وی افزود: در بسیاری از مطب ها نه از ماسک استفاده می شود و نه اقداماتی برای تزریق دوز تقویت کننده واکسن انجام می شود.

کرمی تصریح کرد: با توجه به آغاز موج هفتم کرونا، مردم همچنان به استفاده از ماسک و واکسیناسیون و تزریق دوز یادآوری ادامه دهند، البته گروه های اولویت برای تزریق دوز چهارم توسط وزارت بهداشت تعیین می شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه ها باید اطلاع رسانی کنند که موج هفتم آغاز شده و بر لزوم استفاده از ماسک و تزریق دوزهای تقویت کننده تاکید شود، افزود: در جلسات و سمینارهایی که ادارات برگزار می کنند مردم بدون ماسک حضور پیدا می کنند. پیدا می شود و فیلم و تصاویر آن در صدا و سیما و رسانه ها منتشر می شود، اما انتظار داریم مردم از ماسک استفاده کنند در حالی که این موضوع نوعی دوگانگی ایجاد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید