موج هفتم کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل مدیریت است


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883570

کوانت گفت: با توجه به آغاز موج هفتم ویروس کرونا در کشور، هماهنگی دستگاه های اجرایی و مردم برای مدیریت این موج باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، جواد زاوانت امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان با تاکید بر لزوم تزریق یادآوری واکسن کرونا، اظهار داشت: با تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور و استان موج جدید نمی تواند در زندگی و کار مردم خللی ایجاد کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به آغاز موج هفتم ویروس کرونا در کشور، هماهنگی دستگاه های اجرایی و مردم برای مدیریت این موج باید در اولویت قرار گیرد و خود مسئولان آغازگر همه جانبه باشند. مطابقت، و از ظرفیت رسانه ها باید برای اقناع افکار عمومی استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از توان و ظرفیت بسیج باید در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: تولید محتوای مناسب و استفاده از فضای مجازی می تواند در این عرصه موثر باشد.

کوانت افزود: بر اساس آخرین یافته‌ها، هر فرد مبتلا می‌تواند 18 نفر را به سویه جدید ویروس کرونا مبتلا کند، اما کشنده آن نسبت به سایر سویه‌ها کمتر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: معمولا با افزایش تعداد مبتلایان، تعداد بستری ها و فوتی ها نیز افزایش می یابد و انتظار می رود قبل از ورود به این مرحله استانداران با برگزاری جلسات مستمر تصمیمات کارشناسی اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با بازگشت زائران، جشن عید سعید غدیر خم و طرح مهر مواجه هستیم، توصیه می شود تمامی آیین ها در فضاهای باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در رابطه با مرز ماهیرود باید ورودی و خروجی ها با حساسیت بیشتری کنترل شود و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز اتاق ایزوله مرزی اقداماتی انجام دهد.

به گفته وی، در این مدت باید از ظرفیت دهیاران برای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی استفاده شود تا شاهد شکل گیری شیوع بیماری در روستاها نباشیم.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین رده بندی رنگ کشور در 4 تیرماه، خراسان جنوبی ناحیه فردوس در وضعیت قرمز (پرخطر) و سرایان نارنجی (پرخطر) باقی مانده است.

سربیشه تنها شهر آبی (کم خطر) خراسان جنوبی است و سایر شهرها در وضعیت زرد (متوسط ​​خطر) قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید