جولان، آنفولانزای کرونا در مدارس/ لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه


ساعت: 12:54
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906053

امروز ما در شرایطی هستیم که با وجود کاهش شیوع ویروس کرونا، همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، زیرا با آنفولانزا همراه است و بار دیگر بیمارستان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، ویروس کرونا ویروسی مرموز بود که وقتی مجبور شد مردم را به بیمارستان بفرستد همه جا قرمز شد و خیابان ها را بیش از هر زمان دیگری خلوت کرد تا اینکه واکسیناسیون را شروع کرد و فیوز کرونا را خاموش کرد.

امروز ما در شرایطی هستیم که با وجود کاهش شیوع ویروس کرونا، همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، زیرا با آنفولانزا همراه است و بار دیگر بیمارستان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

جمع کثیری از همشهریان طی گزارش هایی مبنی بر شیوع آنفلوآنزا و کرونا در مدارس استان ایلام، رعایت نکات بهداشتی را ضروری اعلام کردند.


والدین نگران فرزندان خود هستند

علی باقری یکی از والدین ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: روزانه ده ها دانش آموز به ویژه در مقاطع ابتدایی و متوسطه به این دو بیماری مبتلا می شوند و راهی بیمارستان می شوند.

وی افزود: گرانی و طولانی بودن مدت درمان و کمبود آنتی بیوتیک والدین را نگران می کند اما متاسفانه ستاد مبارزه با کرونا استان هنوز پاسخی نداده است.


9f54628b b057 48d2 93d4 a5cb3089b355 خبر خاکستری


پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت نمی شود

علی صادقی کارشناس مسائل بهداشتی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: ردپایی نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت نمی شود و این ویروس عملا به چرخه خود ادامه می دهد.

وی افزود: در این شرایط حضور در کلاس ها فقط سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد و باید با در نظر گرفتن شرایط حاد انجام شود.

صادقی در ادامه گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به دغدغه های والدین رسیدگی شود و در عین حال آموزش فرزندان نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشد.


کرونا و آنفولانزا در حال گسترش هستند/ لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی

جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با ایلام بیدار گفت: ویروس کرونا و آنفولانزا در جامعه در حال گسترش است و باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه پایین آمده است، در مدارس همین طور است، بنابراین باید در این زمینه اقدام شود.

محمدی تصریح کرد: برای تجهیز بیمارستان ها و رفع کمبود دارو در استان تلاش شده است. ما همچنین نیازمند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح جامعه و مدرسه هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید