لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و اجتماعات خانوادگی

ساعت: 08:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793476

در جلسه فوق العاده طرف مقابل تاج و تخت؛

در جلسه فوق العاده ستاد ملی کرونا بر لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مهمانی های خانوادگی تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه فوق العاده ستاد ملی تاج و تخت که عصر یکشنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار می شود، گزارشی از آخرین وضعیت شیوع سویه جدید امیکرون در کشور و اقدامات انجام شده ارائه کرد. جلوگیری از انتشار ویروس

در این گزارش، وزارت بهداشت تاکید کرده است افرادی که نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند سریعا نوبت دوم را دریافت کنند و همه شهروندانی که حداقل سه ماه از دریافت نوبت دوم سپری شده‌اند برای دریافت نوبت سوم به واکسیناسیون مراجعه کنند. .

همچنین در این جلسه مقرر شد از روز دوشنبه مراکز واکسیناسیون به منظور تسهیل در روند تهیه واکسن مانند ماه های گذشته فعالیت خود را از سر بگیرند.

ستاد ملی تاج و تخت در جلسه فوق العاده خود بر لزوم تقویت مراقبت های اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مهمانی های خانوادگی و اماکن عمومی با توجه به سرعت بالای راه اندازی Omicron تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد رستوران ها و پذیرایی ها پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به ویژه استفاده از ماسک توسط مشتریان و پرسنل را با دقت اجرا کنند و بازرسی از این مراکز با جدیت بیشتری انجام شود و در صورت عدم نظارت سریع بر مراکز. .متخلف باید بسته شود.

بر این اساس از همه مردم خواسته شد فاصله گذاری اجتماعی را با حساسیت رعایت کنند و از قاچاق و تجمع در مراکز و اجتماعات شلوغ در روزهای قبل از یلدا خودداری کنند.

وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظفند محدودیت هایی را برای ورود مسافران کشورهای آلوده اعلام کرده و اقدامات لازم را برای تامین سلامت مسافران انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید