روزهای تلخ و تاریک ناتمام کرونا/ میزان رعایت پروتکل بهداشتی به زیر 40 درصد رسید

ساعت: 08:25
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780577

عادی سازی اساس بیماری عروق کرونر قلب است و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی افراد را به ورطه مرگ نزدیک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طی دو سالی که از شیوع تاج در کشور می گذرد، پنج قله خطرناک این بیماری می گذرد که متاسفانه هر روز جان صدها نفر از هموطنانمان را می گیرد و به گفته سفیر خانواده های زیادی را ویران می کند.

شدیدترین پیک ویروس کرونا پنجمین قله به نام ویروس جهش یافته دلتا بود که روزانه 700 نفر را می کشد.

اما در چند هفته اخیر که تب ناشی از این موج اندکی کاهش یافته است، شاهد عادی شدن و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در جامعه بوده ایم تا جایی که به گفته برخی مسئولان، رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به آن رسیده است. کمتر از 50 درصد و این راه را برای ظهور دوباره تاج هموار می کند.

اگرچه ششمین اوج تاج تاج هنوز در کشور آغاز نشده است، اما نبود واکسن تاج و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی منجر به گسترش موج شدیدتری در سراسر کشور می شود و هزاران نفر دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد.

خوشبختانه در ماه‌های اخیر روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته و گروه‌های هدف بالای ۱۲ سال نیز علیه کرونا واکسینه شده‌اند، اما در این بین برخی به واکسن تاج اعتقادی ندارند، منتظر سیگار کشیدن و چهار برابر شدن هستند. بهترین از همه، در حالی که مقامات بهداشتی تاکید می کنند که تمام واکسن هایی که این روزها در دسترس مردم است مشکلی ندارند و مردم می توانند از آنها استفاده کنند.

تاکنون 87 میلیون دوز اول واکسن کرونا در کشور برای گروه‌های هدف تزریق شده است، یعنی بیش از 60 درصد جمعیت کشور علیه کرونا واکسینه شده‌اند که از این تعداد 30 میلیون دوز دوم را دریافت کرده‌اند، اما فقط کسانی که این واکسن را انجام می‌دهند. نپوشیدن ماسک باقی می ماند. و فاصله خود را حفظ نمی کنند و واکسن تاج را تزریق نمی کنند، این افراد نه تنها خود بلکه سلامت دیگران را نیز به خطر می اندازند و در صورت ابتلا جان خود و دیگران را تا مرز مرگ می برند.

8389e1c8 1f0e 4cd3 96bf 3477a6f277a3 خبر خاکستری

تاج در کمین است

ورطه مرگ در تاج دور نیست، نبود واکسن و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی مردم را به این ورطه زند نزدیک می کند که پروتکل های بهداشتی را قرنطینه می کند.

حالا که کمی تب کرونر فروکش کرده است، نمی توان منکر آن شد، بیماری در کمین است و صدای پیک ششم به گوش می رسد، پیک خطرناک تری که هر لحظه امکان نفوذ دارد.

در آخرین رنگ بندی که دیروز اعلام شد، متاسفانه تعداد شهرهای قرمز کشور افزایش یافته است به طوری که 22 شهر قرمز، 114 شهر نارنجی، 201 شهر با رنگ زرد و 111 شهر آبی هستند. دو هفته پیش تعداد شهرهای قرمز رنگ کشور تک رقمی بود و تنها 9 شهر در این وضعیت قرار داشتند.

تاکنون 5 میلیون و 916 هزار و 211 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 126 هزار و 126 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بستری شدن عروق کرونر بین 400 تا 500 بیمار است

صالح آزادباخت معان، درمانگر دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: هنوز وارد ششمین پیک بیماری های عروق کرونر قلب نشده ایم و میزان ابتلا و مرگ و میر همچنان در حال کاهش است و نوسانات در این زمینه ها ناچیز است. “

وی افزود: در حال حاضر تعداد بستری ها در استان لرستان بین 400 تا 500 نفر متغیر است، اما به هر حال بیمارستان استان یک هزار و 100 تخت برای استفاده در حد نیاز دارد که البته در پیک پنجم تعداد تخت های بیمارستانی است. همچنین به 1700 تخت افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هر لحظه احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر و شروع بیماری عروق کرونر وجود دارد اما در صورت ادامه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توان سدی برای پیک ششم ایجاد کرد.

آزادباخت گفت: در صورت واکسینه شدن بیش از 70 درصد جمعیت هدف در برابر کرونا و علاوه بر آن پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک نیز به دقت در نظر گرفته شود، امیدواریم اوج جدیدی نداشته باشیم، زیرا با توجه به شیوع ویروس کرونا، شیوع گسترده ای در این زمینه وجود دارد. جمعیت در هر یک از پیک های آسیب دیده و مردم نیز جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: احتمال پیک ششم تاج وجود دارد و توصیه می شود افرادی که هنوز واکسن تاج را دریافت نکرده اند در اسرع وقت واکسن را دریافت کنند تا زنجیره بیماری قطع شود.

معاون درمان دانشگاه لرستان گفت: در هفته های اخیر آمار مرگ و میر در استان تک رقمی شده است و برای جلوگیری از روند رو به رشد مرگ و میر باید با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک از این بیماری پیشگیری کرد.

577d69dd b102 4d8c 910f ed31470f11a3 خبر خاکستری

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از 40 درصد رسید

علی فرهادی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: پلدختر در ایالت سرخ کرونا قرار دارد و اکنون چهار شهر دیگر هورم آباد، بروجرد، دورود و کوهدشت به رنگ نارنجی و سایر شهرها به رنگ زرد هستند. .

وی افزود: روند بستری و مرگ و میر در حال کاهش است، اما روند ابتلا با شیب اندکی در حال تغییر و افزایش است و این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود و وضعیت پایدار نیست و می توان به دنبال عادی سازی و بی توجهی بود. در هر زمان از نقاب. “و فاصله اجتماعی، اوج جدیدی رخ می دهد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به کمتر از 40 درصد رسیده در حالی که یکی از راه های پیشگیری از شیوع این بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

هشتاد و پنج درصد از مرگ و میرهای کرونا واکسینه نشده اند

فرهادی با بیان اینکه واکسیناسیون در کاهش بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان بسیار موثر است، گفت: زمانی که 80 درصد از جمعیت هدف علیه کرونا واکسینه شوند، خطر شیوع آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، اما تاکنون 44 درصد از مردم به بیماری‌های عروق کرونر قلب مبتلا شده‌اند. واکسن مورد نیاز بقیه افرادی که تاکنون واکسینه نشده اند باید در اسرع وقت واکسن را دریافت کنند.

وی گفت: 85 درصد از کسانی که امروز بر اثر بیماری عروق کرونر جان خود را از دست می دهند افرادی هستند که واکسینه نشده اند و واکسیناسیون علیه این بیماری در صورت ابتلا می تواند به میزان قابل توجهی از بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان بکاهد.

477405d8 57d4 4a3b 87b8 4ba7d74de792 خبر خاکستری

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در استان لرستان یک میلیون و 100 هزار نفر بالای 12 سال دوز واکسن دریافت کرده اند و با توجه به اینکه واکسن کراون تا 90 درصد از این واکسن پیشگیری می کند. بیماری. ضروری است که.

75 درصد جمعیت لرستان واکسن دریافت کرده اند

حمید محیری مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: تاکنون دو میلیون و 665 هزار و 134 دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این تعداد یک میلیون و 739 هزار و 265 دوز تزریق شده است.

وی افزود: در مجموع 75 درصد از جمعیت هدف استان واکسن تاج دریافت کرده اند که از این تعداد 44 درصد دو نوبت واکسن دریافت کرده اند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روزانه حدود شش هزار دوز واکسن کراون تزریق می شود که این میزان متفاوت است.

3b93cbf8 7dc6 4280 8509 d95e212624c1 خبر خاکستری

475 هزار دز در مراکز تجمعی استان تزریق شد

سرهنگ مصطفی امیری معاون بهداشت و درمان سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: 16 مرکز تلفیقی تاج گذاری در استان راه اندازی شده و تاکنون 475 هزار دوز واکسن به این مراکز تزریق شده است.

وی افزود: از ابتدای اپیدمی تاج، سپاه خدمات لازم را در بخش‌های مختلف ارائه کرد و ایجاد پایگاه‌های یکپارچه از دیگر فعالیت‌های سپاه و بسیج بود که روند واکسیناسیون را تسریع کرد.

معاون بهداشت و درمان سپاه لرستان گفت: برای جلوگیری از پیک جدید بیماری عروق کرونر قلب، لازم است همه اعضای گروه هدف واکسن را دریافت کنند تا زنجیره انتقال بیماری هر چه سریعتر قطع شود.

اما تاج همیشه در کمین است و برای رهایی از بیماری تاکید بر واکسیناسیون، رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمعات است. همچنین برای جلوگیری از بالا آمدن مجدد تاج، رعایت این نکات می تواند از گسترش بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید